Alig változott a háztartási vegyiáruk forgalma

Összességében nem változott a háztartásivegyiáruk és kozmetikumok hazai forgalma, de már több toalettpapír, mosogatószer, papírzsebkendő, illetve arc- és szemránckrém fogyott.

Tavaly az előző évhez képest stagnált a háztartásivegyiáruk és kozmetikumok mintegy 300 milliárd forintos piaca.  Mennyiségben egy százalék a növekedés - mutatja a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön kiadott Kiskereskedelmi Indexe.

Értékben és mennyiségben többek közt a toalettpapír, a mosogatószer, a papírzsebkendő, az arc- és a szemránckrém-eladások emelkedtek.

Egy évvel korábban, 2009-ben szintén stagnált a forgalom értéke, de a mennyiség egy év alatt 3 százalékkal visszaesett.

A bolttípusok közül a drogériák pozíciója tovább javult; piaci részesedésük 25-ről 27 százalékra emelkedett, miközben a forgalmuk 4 százalékkal, az eladott áruk mennyisége pedig 5 százalékkal nőtt.

A hipermarketek tartják vezető helyüket, de a vegyiáruk beszerzése jóval koncentráltabb, mint az élelmiszereké - állapítja meg a Nielsen vizsgálata.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.