Alig tudnak az utasok a taxisszabályok változásáról

A fővárosban rendszeresen taxival utazók közül tízből heten nem tudják, hogy az egységes tarifák bevezetésével szeptemberől jelentősen drágul a szolgáltatás.

Tíz emberből hét nem tudja, milyen változások lépnek hatályba szeptember elsejétől a fővárosi taxis közlekedésben – ez derül ki abból a telefonos felmérésből, amelyet a Rádió Tele 5 Taxi készített rendszeresen taxival utazó ügyfelei körében. Sokan azt hiszik, hogy jön ugyan a jelenleginél magasabb fix tarifa (az alapdíj 450 forint, a kilométerdíj 280 forint, míg a várakozási költség percenként 70 forint lesz), de meegmaradnak a jelenlegi kedvezmények is, így a taxiszás nem kerül majd többe számukra.

Ez ugyanakkor nem így van, hiszen megszűnnek ezek a lehetőségek, s minden utat ugyanazon díjtáblázat alapján számláznak – fejtette ki Horváth Csaba, a Rádió Taxi vezetője hétfői sajtótájékoztatóján. Egyben azt is bejelentette, hogy a taxitársaság augusztus 26-tól új néven, Budapest Taxiként fut. Ez annak az eredménye, hogy a közelmúltban a cég megvette a Budapest Taxit, és most felvette annak nevét.

Tarlós István múlt pénteken egy interjúban arról beszélt: meg lehet gondolni, hogy – a szállodákra tekintettel – a hoteleknél álló, különleges szolgáltatást nyújtó – szavai szerint – „elit taxiknál” esetleg kivételt tegyenek, s ezen autóknál megmaradjon az egységes fekete szín, nem kell a járműveket sárgára fóliázni. A főpolgármester hangsúlyozta: nem döntésről beszél, csak arról, hogy ezt „még meg lehet gondolni”. Később hozzátette, hogy addig nem fogják büntetni ezeket az „elit taxikat”, amíg el nem döntik, mi legyen velük.

Ezzel kapcsolatos kérdésünkre Horváth Csaba csupán annyit válaszolt: úgy tudják, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) taxis tagozatánál ebben a kérdésben vannak fejlemények. A szervezetnél érdeklődésünkre ezt megerősítették, igaz csak annyit mondtak, hogy az egyik tag kérte a testület összehívását az ügyben. Más, egyéb szándékról nem számoltak be lapunknak.

A Népszabadság megkeresésünkre név nélkül nyilatkozó taxis fuvarszervező cégek vezetői ugyanakkor kifejtették: továbbra is az az álláspontjuk, hogy ha már egységes sárga színt tesz kötelezővé a rendelet, akkor ezen már ne módosítsanak. Ha ezt megteszik, akkor azokkal szúrnak ki, akik emiatt már, komoly költségek árán átfóliázták az autójukat, s most derül ki egy új módosítás miatt ezt elkerülhették volna.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.