Alig csökkentek a mobileladások

Tavaly világszinten csak 0,9 százalékkal kevesebb mobiltelefont adtak el, mint 2008-ban. A piacvezető Nokia visszaesett, a második Samsung előretört.

A várt nagy visszaesés helyett csak kisebb csökkenés ment végbe tavaly a mobiltelefon piacon. A Gartner informatikai piackutató kedden közölt felmérése szerint világszerte 1,21 milliárd készülék kelt el 2009-ben. Ez csak 0,9 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál.

A világméretű gazdasági válság nyolc éve tartó növekedést akasztott meg. Az év elején még 5 százalékot meghaladó visszaeséstől tartottak a szakértők, az utolsó negyedévben viszont már éves összevetésben 8,3 százalékkal - 340 millióra - nőttek az eladások.

A piacvezető továbbra is a Nokia. A finn társaság 440,9 millió készüléket értékesített tavaly, ez azonban bő 30 millióval kevesebb, mint 2008-ban. A Nokia piaci részesedése így 38,6 százalékról 36,4 százalékra csökkent.

A második a dél-koreai Samsung, amely egy év alatt 35 millióval 235,7 millió darabra növelte eladásait, részaránya pedig 3 százalékponttal 19,5 százalékra emelkedett. A harmadik, ugyancsak dél-koreai LG 122 millió mobilt adott el, a piac 10,1 százalékát uralja.

A piacot főként az okostelefonok tartották lendületben, 23,8 százalékos bővülést jelentő 172,4 millió eladott készülékkel. Ebben a kategóriában is a Nokia vezet, a BlackBerry-t gyártó Research in Motion, és az iPhone-nal a piacra 2007-ben belépő Apple előtt.

A Gartner szerint a gyártók idén az alkalmazások és a szolgáltatások fejlesztésére koncentrálnak majd. A piac 11-13 százalékkal bővülhet. Az egyre élesebb versenyben tovább csökken majd a készülékek átlagára.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.