Aláírásgyűjtés a Mátészalka-Csenger vasútvonal forgalmának újraindításáért

Közel négyezren írták alá azt a petíciót, amely a vasúti személyszállítás újraindítását kezdeményezi a Mátészalka-Csenger vasútvonalon - jelentette be Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke sajtótájékoztatón kedden Csengerben.

A december óta szünetelő szatmári vasútvonal felélesztése érdekében szervezett aláírásgyűjtést a szakszervezet térségben élő tagjai, illetve az érintett lakosok indították el, amelyhez a csengeri önkormányzat is csatlakozott - mondta el az érdekképviselet vezetője.

A petíciót már benyújtotta a helyhatóság Fellegi Tamás nemzeti fejlesztési miniszterhez - közölte Komlódy Miklós, a magyar-román határ mellett fekvő város fideszes alpolgármestere.

A helyhatósági vezető a csengeri vasútvonal forgalmának újraindítása mellett a romániai Szatmárnémetivel való vasúti kapcsolat lehetőségét is felvetette a tájékoztatón, amely fejlesztés tovább növelhetné a mellékvonal versenyképességét.

Simon Dezső a tájékoztatón kitért arra, hogy a 32 kilométer hosszú vasútvonalon korábban napi nyolc vonatpár közlekedett, ám jelenleg csak a vasúti csomópontnak számító Kocsordig van közlekedés. Innen Csengerig, bár az infrastruktúra lehetővé tenné - december óta nem járnak a vonatok - tette hozzá a szakszervezet elnöke, aki szerint nem csupán a gazdasági számítások, hanem a térségi emberek szava is szükséges a vasút életben tartásához. Mint mondta, a csengeri vonalon a forgalom újbóli beindításához "mind a tárgyi, mind a személyi feltételek már most is adottak."

Az előző kormányzati döntés, vagyis a vasúti mellékvonalak forgalomszüneteltetése igazán nem hozott jelentős megtakarítást - hangsúlyozta Simon Dezső. Hozzátette: a csengeri állomáson havi két millió forintos bevételt realizálhatott a vasúttársaság, ami nem sok, de ennyivel is kevesebb kerül be a kasszába.

Az érdekképviselet elnöke emellett hiányolta azt is, hogy Magyarországon jelenleg sincs hosszú távú közlekedéspolitikai koncepció, ami mentén fejleszteni lehetne a vasúti infrastruktúrát, azt viszont pozitívumnak nevezte, hogy az új kormányban megvan a szándék a fejlesztések elkezdésére, a mellékvonali forgalom újraindítására.

A 102 éves vasútvonalat nem bezárni, hanem fejleszteni kellene: erre pedig egy magyar-román vasúti kapcsolat megnyitásával lenne lehetőség - közölte a sajtótájékoztatón Komlódy Miklós. A tervek szerint a jelenleg Csengerig tartó vasúti pályát a várostól tíz kilométerre fekvő Szatmárnémetiig hosszabbítanák meg, ennek tervét a román fél is támogatja. Amíg ez az elképzelés nem valósul meg, addig a helyiek abban bíznak, hogy autóbusz helyett hamarosan ismét vonattal utazhatnak Mátészalkáig.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.