Alain Prost jégre megy az új családi Daciával

Nem változtat bevált trükkjén a francia tulajdonú román autómárka, és ismét jégversenyen veti be legújabb modelljét.

Lodgy, így hívják a következő Dacia modellt, mely december 4-én indul a hagyományos Andros Trophy jégralin. A Lodgy tulajdonképpen az egyre sikeresebb román márka családi kocsija, pontosabban egyterűje, melyet az első fotókon annyira telematricáztak, hogy nehéz felismerni igazi fazonját, így aztán marad még hírértéke a márciusi genfi premierre.

Az sem kevésbé hírértékű, hogy ismét az egykori Forma 1-es világbajnok, Alain Prost hajtja majd az egyik kocsit, a másikat pedig felváltva vezeti fia, Nicholas Prost, vagy Evens Stievenart.

Ahogy jégversenyző elődje, a Duster, úgy a Lodgy Glace is alaposan különbözik a szériagyártású változattól, és nemcsak formájában. Az előírásoknak megfelelően műanyag karosszériája négy méternél hosszabb, valamennyi kereke meghajtott és kormányzott, tengelytávja pedig 2,5 méter. A jégversenyautókon nem csak a szélvédőt, de az első oldalsó ablakot is törlőlapát tisztíja, mert sokszor mennek kilinccsel előre száguldanak a kocsik.

A csővázas szerkezet a Renault-Nissan közös fejlesztésű V6 hengeres, 355 lóerős teljesítményű motorját takarja, természetesen a vezető mögé építve. A sorosan kapcsolható hatfokozatú sebességváltón át két önzáró differenciálmű osztja szét a hajtóerőt az első és hátsó kerekekre. Valamennyi futóműve kettős keresztlengőkaros, Öhlins gázos töltésű lengéscsillapítókkal. A 950 kilogrammot tömegű versenyautót a Tork Engineering, motorját a Sodemo tunningolta a Renault Sporttal közösen.

Hogy mennyire megéri a francia jégralin bevetni az autót, azt mi sem bizonyítja jobban., mint az hogy a francia piacon öt év alatt 360 ezer kelt el, és ezek többsége Duster volt.

Az Andros sorozatot évente rendezik meg az Alpokban, ahol fagyos időben, de kellemes hangulatú jégversenyeken mérik össze tudásukat a pilóták. Indult itt már több rali- és forma kategóriás versenyző is, ám sem Jean Alesi, sem Kimi Raikonnen nem csinálta végig a sorozatot. Ellentétben a professzorként ismert és tisztelt Alain Prossttal, aki már két világbajnoki címet is szerzett ebben a műfajban.

Az először versenyautóként bemutatkozó családi Dacia
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.