Alacsonyabban száll a Ryanair-profit

Ötéves pozitív sorozatot tört meg a Ryanair, amely a március végével zárult üzleti évéről szóló jelentésében az addig folyamatosan bővülő profit visszaeséséről számolt be.

Az ír légitársaság a fapadosok körében erősödő versennyel és a magasabb üzemanyagárakkal magyarázta bizonyítványát. Ami azért még így sem rossz, sokan beérnék a nyolc százalékkal szerényebb, 523 millió euró adózott profittal is. Bombameglepetést ezzel sem okozott a Ryanair, hiszen a Bloomberg által megkérdezett elemzők ennél csupán kétmillió euróval vártak rosszabb eredményt. A forgalom három százalékkal, 5,04 milliárd euróra nőtt, s nem segített az sem, hogy a télen rövidebb-hosszabb időszakra földre parancsolták hetven gépüket, a flotta kapacitásának jobb kihasználása érdekében.

Ami jó volt a 81,7 millió ügyfélnek, az rossz a légitársaságnak, hiszen az átlagos jegyárakat négy százalékkal kellett lejjebb vinniük a konkurenciaharc okán. A cég eközben számos fogyasztóbarát újdonságot vezetett be, kezdve az internetes ülőhelyválasztástól, a honlap megújításától a csomagdíjak csökkentésén át egészen a vállalati ügyfélkörre, a csoportokra és az idősebb utazókra szabott kedvezmények egész soráig. Howard Millar szerint idő kell még ahhoz, hogy a fejlesztések beérjenek, a pénzügyi vezérigazgató-helyettes az online ülőhelyfoglalást emelte ki mint legkedveltebb új szolgáltatást.

A Ryanairnél az áprilissal megkezdett üzleti évben az 580-620 millió eurós sávba várják az eredményt, de a vezetők előre figyelmeztetnek, hogy az őszi-téli időszak várható forgalmára vonatkozóan egyelőre csak tapogatózó becslésekkel rendelkeznek. Az utasok számát négy százalékkal 84,6 millióra szeretnék növelni, a töltöttségi mutatókban pedig két százalékpontos javulást akarnak elérni. A jegyárak kétszázalékos emelésével számolnak, s azzal, hogy a következő télen húsz géppel kevesebbet kell hangárokban pihentetniük.

Távolabbi céljaikból jottányit sem engedtek: tervük, hogy 2019-re elérjék az évi 110 milliós utasszámot. Ehhez az idén nyolc újabb bázisrepülőtér kijelölésével járulnak hozzá, így Köln, Gdansk és Varsó is bekerül ebbe a körbe.

Lesz tehát hol állomásoztatni az új repülőket is: a cég szeptember és jövő július között 21 géppel bővíti flottáját, teljes megrendelésállománya pedig a múlt hónapban lekötött újabb öt Boeing 737-800-essel együtt már 180 darabos. Ez listaáron 16 milliárd dolláros beruházást jelent a Ryanair részéről.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.