Adidas: rekordnyereség és költségcsökkentés
A jól sikerült 2008-as év után költségvisszafogást jelentett be szerdán Európa legnagyobb sportszergyártója, az Adidas. A cég forgalma tavaly kilenc százalékkal 10,8 milliárd euróra nőtt, az adózott eredmény 16 százalékkal 642 millió euróra emelkedett.
A vállalat vezetője kisebb, gyorsabb és hatékonyabb cégszerkezetet sürgetett: a folyó kiadások felülvizsgálata mellett a Nike után a világ második sportszergyártója a külső tanácsadói és az utazási kiadásokat is átvizsgálja. Ugyanakkor ebben az évben is 400 millió eurót fektetnek a növekedés gyorsításába.
A magasabb alapanyagárak és bérköltségek - mindenekelőtt az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában - nyereségcsökkenéshez vezethetnek, ezzel kapcsolatban egyelőre csak a bizonytalanság biztos, írták a szerdán megjelent beszámolóban.
Az Adidas - az értékesítés alapján - a világ második számú sportszergyártója a Nike után, megelőzve a Puma és a Rudolph Dassler Sport céget.