Adidas: rekordnyereség és költségcsökkentés

A tavalyi bevétel- és nyereségrekord ellenére összehúzza a nadrágszíjat Európa legnagyobb sportszergyártója, az Adidas.

A jól sikerült 2008-as év után költségvisszafogást jelentett be szerdán Európa legnagyobb sportszergyártója, az Adidas. A cég forgalma tavaly kilenc százalékkal 10,8 milliárd euróra nőtt, az adózott eredmény 16 százalékkal 642 millió euróra emelkedett.

A vállalat vezetője kisebb, gyorsabb és hatékonyabb cégszerkezetet sürgetett: a folyó kiadások felülvizsgálata mellett a Nike után a világ második sportszergyártója a külső tanácsadói és az utazási kiadásokat is átvizsgálja. Ugyanakkor ebben az évben is 400 millió eurót fektetnek a növekedés gyorsításába.

A magasabb alapanyagárak és bérköltségek - mindenekelőtt az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában - nyereségcsökkenéshez vezethetnek, ezzel kapcsolatban egyelőre csak a bizonytalanság biztos, írták a szerdán megjelent beszámolóban.

Az Adidas - az értékesítés alapján - a világ második számú sportszergyártója a Nike után, megelőzve a Puma és a Rudolph Dassler Sport céget.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.