A YouTube-on nyomul az RTL-csoport

Az RTL csoport 36 millió eurós befektetéssel 51 százalékos részesedést vásárolt a kanadai székhelyű BroadbandTVben. Utóbbi a YouTube ötödik legjelentősebb tartalomszolgáltatója.

Az RTL csoport 36 millió eurós befektetéssel 51 százalékos részesedést vásárolt a kanadai székhelyű BroadbandTVben. Amint a Financial Times megjegyzi, ez az első alkalom, hogy nem amerikai vállalat lépett az úgynevezett sokcsatornás (multi-channel) online piacra.

Az internetes videoszolgáltató több mint 7800 csatornával működik együtt és az idei év első negyedében 169 százalékkal, 2,1 milliárdra nőtt a tulajdonában lévő weboldalakon a videó megtekintések száma – írja mai összefoglalójában a Világgazdaság. 

Shahrzad Rafati vezérigazgató elmondta, hogy az RTL befektetésével a BroadbandTV „nagyratörő növekedési
tervet” szeretne végrehajtani. Ennek részeként bővítenék a jelenleg mindössze 51 munkatárssal működő vancouveri irodát, további központokat nyitnának az Egyesült Államokban és valószínűleg Európában is megjelennének. 

Guillaume de Posch, az RTL csoport társ-vezérigazgatója arra számít, hogy az on-demand műsornézés a teljes tévénézés 10-15 százalékára nőhet öt éven belül. Németországban és Európa nagy részén azonban az ilyen nem valósidejű televíziózás aránya ma még nem éri el a három százalékot.

A BroadbandTV távolról sem az egyetlen, úgynevezett csatornahálózat (Multi Channel Nework, MCN),
amely a YouTube csatornák üzemeltetésével szerzi bevételét és befektetőit. Már a Time-Warner is bevásárolta magát ebbe a szektorba, amikor tavaly 25 millió dollárt injekciózott a Maker Studiosba, de a Bertelsmann is biztosította magának a helyet az üzletágban azzal, hogy 6,5 millió dollárért bevásárolt a StyleHaulból.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.