A Yahoo-t sem kell félteni

Megháromszorozta nyereségét a Yahoo a harmadik negyedévben, rácáfolva az elemzők várakozásaira. A fejlemények részben a hirdetési piac élénkülésével magyarázhatóak.

Az eredmény javulásában nem mellékesen a költségcsökkentéssel járó átszervezéseknek - egyebek mellett kétezer dolgozó elbocsátásának - is komoly szerepet játszott. Az internetes vállalat adózott eredménye 187,8 millió dollár, részvényenként 13 cent volt a szeptemberrel végződött harmadik negyedévben az egy évvel korábbi 54,3 millió dollár, 4 centtel szemben. A legszebb a történetben, hogy az elemzők "mindössze" 7 centes részvényarányos nyereséget vártak.

A nettó bevétel 1,13 milliárd dollárt tett ki, egy évvel korábban 1,33 milliárdot, miközben elemzők 1,12 milliárdot vártak. Az eredményeket jelentősen javította az is, hogy a Yahoo eladta a kínai alibaba.com cégben meglévő részesedésének egy részét. Az ügylet részvényeként 4 centtel növelte az adózott eredményt.

A Yahoo az internetes hirdetési felület értékesítésében az első az Egyesült Államokban, a keresésben azonban a második helyen áll a Google mögött. A Google a múlt héten arról számolt be, hogy 11 éves fennállásnak legnagyobb profitját könyvelhette el a harmadik negyedévben, bevétele pedig 7 százalékkal nőtt.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.