A Wizz kivonul a ferihegyi sátrakból
Újra buszokkal szállítja az utasokat a repülőkhöz a Wizz Air. November 13-ától visszatér a buszos szállításhoz, és minden budapesti járat fel- és leszálló utasait buszok viszik majd a gépekhez, illetve a terminálhoz. Az elmúlt héten a légitársaság tesztelte azokat az alacsony költségű beszállási létesítményeket, amelyeket a Budapest Airport ajánlott számára, de mint a cég szóvivője fogalmazott, azok nem felelnek meg a Wizz szolgáltatási és biztonsági színvonalának, ezért, valamint az utasok reakciói miatt is a jövőben újra buszoztatják az utasaikat, és várnak arra, hogy a repülőtér jobb, de olcsóbb megoldással álljon elő a költségek csökkentésére.
– Nem tudjuk elfogadni a Budapest Airporton jelenleg működő gyenge minőségű létesítményeket, amelyek arra kárhoztatják utasainkat, hogy a hidegben várakozzanak a beszállásig. Az utasainknak jelenleg nincs lehetőségük mosdóhasználatra és az időjárási viszontagságokkal szemben is védtelenek. Nem kívánunk kompromisszumot kötni a minőségben, és amíg a repülőtér nem ajánl a jelenleginél sokkal jobb minőségű, utasbarát megoldást, a Wizz Air buszszolgáltatást biztosít az utasoknak mind be-, mind kiszálláskor – közölte a cég.
Amennyiben ezek a procedúrák és létesítmények a jövőben jelentősen javulnak, a Wizz Air újra megvizsgálja a reptér által ajánlott lehetőséget.
– A Wizz Air mindig nyitott volt az együttműködésre repülőtéri partnereivel annak érdekében, hogy csökkenjenek a költségek, és így olcsóbbak legyenek a repülőjegyek – nyilatkozta Daniel De Carvalho, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere, emlékeztetett, hogy a Wizz Air beleegyezett, hogy átköltözzön a 1-es terminálról a 2-es terminálra, segítve a reptér hatékonyságának emelését. Erről akkor Váradi József vezérigazgató azt mondta: jó döntés, kár, hogy nem hamarabb született.
Valójában a Wizz Air részéről ez egy jókor jött kommumikációs és marketinglépés: eddigi költségszintjéhez képest lényegében nulla befektetéssel, jelentősen különböztetheti meg magát fő versenytársától, a Ryanairtől, amelynek kezdeményezésére létrejött ez a sátras megoldás. Azzal, hogy ez komoly felháborodást váltott ki, s erre csatlakozott rá a Wizz Air, lényegében minőségi diszkontfuvarozóként pozicionálhatja magát a hazai piacon.