A vidékiek pénzitézetének tartják a takarékokat
Többet tud a lakosság a takarékszövetkezetekről, mint egy éve, derült ki a TakarékBank megbízásából tavaly év végén – városi és vidéki felnőtt lakosság megkérdezésével – végzett kutatásból, összehasonlítva azt egy 2011-es felméréssel. 2012-ben a megkérdezettek 40 százaléka a takarékszövetkezetekre a „sok takarék egységes hálózatát” és „a hazai tulajdonú vidéki pénzügyi szolgáltatót” találta jellemzőnek, ezt a két alapvető vonást 2011 februárjában még csak a megkérdezettek 25 százaléka jelölte meg.
A válaszadók 90 százaléka inkább a vidékiek, mint a városiak pénzintézetének tartotta a takarékszövetkezeteket. Ámbár tavaly elsősorban a devizahitelek kiváltásához nyújtott segítség kapcsán kaptak nagyobb figyelmet a takarékok, azokat a felmérésben részt vevők 72 százaléka továbbra is inkább a megtakarítók, mint a hitelfelvevők pénzintézetének tartja.
A válaszadók a lokális kapcsolatokat elemző kérdőíven a takarékok három legjellemzőbb vonása közé sorolták, hogy törődnek a helyi ügyekkel, értik a helyi lakosok napi gondjait, igényeit, továbbá nagy arányban foglalkoztatnak helyi lakosokat. A többség kiemelte azt is: a takarékokban csak azt akarják eladni neki, amire valóban szüksége van.
A takarékok piaci erejét jellemző adatok ugyanakkor meglepetést keltettek. A felmérésben részt vevők számára az országosan a legnagyobbnak mondható, összességében körülbelül 1600 fiókból és közel 1000 bankjegykiadó automatából álló hálózat kedvezőbb volt annál, mint amit gondoltak, ahogy arra sem számítottak, hogy a takarékszövetkezetek ügyfélköre már majdnem eléri az 1 milliót.