A vasút visszatér

Folytatja a korábban bezárt vasúti mellékvonalak megnyitásának programját a kormány: a decemberi menetrendváltáskor hat vonalszakasz összesen 165 kilométerén állnak ismét szolgálatba a vonatok. Az utasok így az idén 11 szárnyon kapják vissza a vonatozás lehetőségét.

Megfejeli az előző kabinet idején bezárt vasúti szárnyvonalak mentén fekvő településeknek adott júliusi "ajándékát" a közlekedési kormányzat. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) az új vasúti menetrend december 12-i hatályba lépésekor újabb hat helyen indítja újra a személyszállító vonatokat.

Az Almásfüzitő-Esztergom, a Börgönd-Sárbogárd, a Godisa-Komló, az Abaújszántó-Hidasnémeti, a Fehérgyarmat-Zajta és a Kocsord alsó-Csenger vonalon, összesen 165 kilométeren, az év végétől ismét közlekedhetnek a vonatok - jelentette be Völner Pál. Az NFM államtitkára arról beszélt: az újabb szárnyvonalak megnyitása 43 település mintegy 135 ezer lakosának adja vissza a vonatozás lehetőségét.

A MÁV-Start Zrt. vonatai a szaktárca döntése nyomán 56 állomást, illetve megállóhelyet szolgálnak ki ismét. Az ígéretek szerint a megnyitott szárnyakon az új menetrend a forgalomszüneteltetést megelőzővel legalább egyenértékű, a kapcsolódó fővonalak járatrendjéhez illeszkedő szolgáltatást biztosít majd.

Az államtitkár elmondta: az Abaújszántót Hidasnémetivel összekötő vonalon az elmúlt hónapok árvizei és rendkívüli esőzései által okozott károk gyors helyreállítása teszi lehetővé a vonatforgalom beindulását. A minisztérium a Szilvásvárad-Putnok vonal megnyitásáról sem tett le. Itt azonban a vonatok biztonságos közlekedésésének feltételei decemberig nem teremthetők meg maradéktalanul. A szélsőséges időjárás okozta károk felszámolása komolyabb beavatkozást igényel.

Villamos vontatás Bajánsenyétől Bobáig

Az újabb szárnyvonalak megnyitásával együtt, a Veszprém megyei Ukk községben egyszerre több vasúti fejlesztés átadását ünnepelték. Az NFM lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint legalábbis elkészültek a Bajánsenye országhatár-Boba szakasz villamosítási, a Zalalövő-Boba vonal biztosítóberendezési és távközlési munkái, valamint az Ukk-Boba deltavágány rehabilitációs fejlesztései. Átadásukkal az V. TEN-T közlekedési folyosóhoz tartozó szakasz - felerészben ISPA/Kohéziós Alap támogatásával megvalósuló - fejlesztésének utolsó három, eddig hiányzó eleme is elkészült. A korridorrész összesen közel 55 milliárd forintos költségű korszerűsítésének eredményeként már 2010 augusztusában megindulhatott a villamos-vontatású közlekedés a Bajánsenye-Zalaegerszeg-Boba vasútvonalon.

 

 

 

 

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.