A vártnál nagyobb nyereséget ért el a Starbucks
A Starbucks az egy évvel korábbi 5,4 millió dollárról 150 millió dollárra növelte adó utáni nyereségét, miután 2008 eleje óta a mind inkább mélyülő válság nyomán bezárt közel ezer veszteséggel működő kávézót, elbocsátotta azok dolgozóit és minden egyéb lehetséges módon csökkentette költségeit. Egyszeri tételek nélkül, egy részvényre vetítve 24 cent volt a profit, jóval meghaladva a Reuters 21 centes elemzői konszenzusát.
A vállalat karcsúsításának ugyanakkor árnyoldala is van: a bevétel éves szinten 4,1 százalékkal 2,42 milliárd dollárra csökkent. A Starbucks azonban még így is "sokkal kedvezőbb helyzetben zárta a negyedik negyedet, mint amilyen állapotban a negyedév elején volt" - mondta Troy Alstead pénzügyi igazgató. A 2009/2010-es üzleti évben a kávéházlánc nyeresége a korábban valószínűsített 13-18 százalék közötti mérték helyett 15-20 százalék között bővülhet - tette hozzá.
A társaság új piacok felé fordul a közeli jövőben, fokozza jelenlétét egyebek között a világ harmadik legerősebb gazdaságát működtető Kínában, ahol a piackutatások alapján a jelenlegi százas nagyságrendűről több ezerre lehet fejleszteni a Starbucks kávézók hálózatát - mondta Howard Schultz vezérigazgató.
A közép-kelet-európai térségben 2008-ban jelent meg a jelenleg a világ 49 országában bő 16 ezer kávéházat üzemeltető cég.
Első egységét a prágai belvárosban nyitotta, idén tavasszal aztán Varsóban is megnyílt az első Starbucks, és a cég a régió más piacai mellett Magyarországon is meg kívánta vetni a lábát, ezeket a terveket azonban a világméretű pénzügyi válság miatt elhalasztotta.