A Toyota ráhajt a hibridekre
A tokiói gazdasági napilap szerint a világ legnagyobb autógyártója címért a Volkswagennel szoros versenyben álló társaság nemrég értesítette beszállítóit, hogy a hazai gyártású hibridek számát az idén 800 ezerre, 2011-ben 900 ezerre, majd újabb egy éven belül 1,1 millióra kívánja emelni.
A Toyota hibridautók 90 százalékát Japánban gyártják, összesen hat üzemben. Vegyes meghajtású, belső égésű motorral és villanymotorral hajtott Toyotákat világszerte négy további telephelyen is gyárt a társaság. A külföldi üzemekkel együtt 2011-re a tervek szerint egymillió darabra emelik a termelést - írta a Nikkei.
A vezető akkumulátor gyártó vállalatok szerint az elektromos autók tömeges elterjedésére csak 10-15 év múlva lehet számítani, a szükséges akkumulátorok magas ára miatt. Ahhoz, hogy tömegcikké válhassanak, az elektromos autók akkumulátor ára a jelenlegi árszintnek legalább a felére kell hogy csökkenjen - jelentette ki Alex Molinaroli, a Johnson Controls Power Solutions autóakkumulátor gyártó vállalat elnöke a Die Welt napilapnak.
A saját adatai szerint a hagyományos autóakkumulátorok gyártásában világelső vállalat vezetője Németországot nem sorolja az elektromos mobilitás elterjesztésében úttörő szerepet vállaló országok közé. "Az autózás villamosítása Németországban viszonylag vontatott ütemben halad majd" - mondta. Véleménye szerint Franciaország viszont vezető szerepet tölthet be a technológia elterjesztésében a már elindított projekteknek, például a Renault elektromos autó projektjének köszönhetően.
A Johnson Controls részt kíván vállalni a gépjármű hajtáslánc villamosításában is Power Solutions részlege által. Az egyebek között a Varta márkanevet viselő hagyományos autóakkumulátorairól ismert amerikai konszern már most is az alternatív gépjármű meghajtásoknál alkalmazható akkumulátorok gyártásában piacvezető cégek közé sorolja magát.