A tószegi bringák nyugatra tartanak

A válság ellenére 2009. első felében minden eddiginél több megrendelést kell kielégítenie az Accell Hunland Kerékpárgyártó és Értékesítő Kft-nek. A tószegi üzem január óta már a német BMW konszernnek is gyárt kerékpárokat - mondta Steurer Zsolt cégvezető.

Tavaly rekordévet zárt a cégcsoport, amelynek profitja tizenöt százalékkal nőtt a 2007-es eredményhez képest. Bruttó  árbevételük ugyan nem emelkedett számottevően, de így is  megközelítette a 38 millió eurót. A cégvezető ismeretei szerint évi  kétszázezer darabos termelésükkel az övék a legnagyobb kerékpárgyár  Magyarországon.
A társaság kizárólag külföldre szállít, Németországba,  Franciaországba, Finnországba és Hollandiába exportálják ma  kerékpárokat.

A legújabb megrendelésükről a cégvezető elmondta: 2009  januárjától a BMW-nek igényes és jól felszerelt hegyikerékpárokat  szállítanak, amelyeket az autógyár saját nevével és logójával  ellátva forgalmaz világszerte.
A kereslet növekedése a sportmárkákat és a csúcsgépeket  érintette leginkább, bár az elektromos kerékpárok iránt - amelyek  összeszerelését ugyancsak az idén kezdte el a cég - hasonlóan élénk  az érdeklődés - tette hozzá a szakember.

Steurer Zsolt elmondta: a szakmai berkekben eddig napvilágot  látott előrejelzések alapján az olcsóbb kétkerekűek gyártói 30-40  százalékos visszaesésre, míg a csúcskategóriát kínálók stagnálásra,  vagy akár szerény bővülésre is számíthatnak.

"Ezt figyelembe véve remélhetőleg továbbra is képesek leszünk  megőrizni piaci pozícióinkat, hiszen a tószegi üzemben készülő  biciklik zöme a felső-középkategóriába, vagy a prémium szegmensbe  sorolható" - mondta a cégvezető.
A Szolnok tőszomszédságában működő vállalkozás hónapok óta  bérmunkások tömegét foglalkoztatja. A százharmincas állandó  létszámhoz képest 440 fővel kezdték az esztendőt és jelenleg is  háromszázkilencven - túlnyomórészt helyi, illetve környékbeli -  embernek biztosítanak állást.

Az általunk előállított termékek épp oly "szezonálisak, mint a  fürdőruha". Amelyik kerékpár tavaszig nem kerül a boltokba, annak  már nehezen lesz gazdája. Jelenleg száznál is több típust gyártunk.  A kerékpárok azonban még annyira sem hosszú életűek, mint egy-egy  modell az autóiparban, minden ősszel menetrendszerűen jön egy teljes  palettaváltás - hangsúlyozta Steurer Zsolt.

A szuperbicikli nemsokára  útnak indul
A szuperbicikli nemsokára útnak indul
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.