A Suzuki elhagyja az álmok országát
A Nihon Keidzai Simbun japán üzleti lap tudósítása szerint a márka amerikai forgalmazója nem sokkal a bejelentést követően csődvédelmet kért egy kaliforniai körzeti bíróságon. A Suzuki a jen tartósan erős árfolyamát okolta a kivonulásért. Az elmúlt években veszteséges volt a márka Amerikában. A cég összesen 12,8 milliárd jenes veszteséget szenvedett el amerikai forgalmazójának csődjével.
A General Motorsszal kötött együttműködésének felbontása és kanadai gyárának 2009-es bezárása óta a Suzuki Japánból exportált gépkocsikat az Egyesült Államokba, tavaly azonban mindössze 26 619 ezer autót értékesített az amerikai piacon. A cég 2007-ben zárta legjobb évét az Egyesült Államokban, akkor 102 ezer autót adott el. Ez ugyanakkor még ekkor is borzasztóan messze volt a korábban elképzelt álmoktól. A japán autógyár terveiben az szerepelt, hogy az éves értékesítést 200 eladott autó fölé tornázza. Ezt azonban – mint látszik – a közel 30 éves amerikai működés során még megközelíteni sem tudták.
A Suzuki közlése szerint a motorkerékpár-üzletágat nem érinti a döntés, olyannyira, hogy korábbi hírek szerint ezen a területen még fejlesztéseket is terveznek. Az persze más kérdés, hogy a jelenlegi fejlemények mellett ezt valóban megteszik-e. Egyébként a hír szerint a gyártó Hawaiin a gépkocsi-kereskedést sem függeszti fel.
A kisautókra összpontosító autógyártó az amerikai kivonulás ellenére az erősödő délkelet-ázsiai piacokon és Indiában évről évre jelentősen növelni tudja eladásait.