A Ryanairnél a legdrágábbak a szolgáltatások
Az ADAC autóklub vizsgálata szerint a repülőjegy eredeti árának akár a dupláját is fizethetik Németországban az utazók a külön felszámolt díjak, például a helyfoglalás és a túlsúly miatt, légitársaságok szerinti bontásban pedig a Ryanair szedi a legtöbb ilyen díjat.
A felmérésben 13 társaság kínálatát vizsgálták. Az első szakaszban "klasszikus nyaraló" csomagot állítottak össze; a koffer enyhén túlsúlyos, 24 kilogramm volt, az utazó előre foglalt magának ülést, és az otthonról is elvégezhető, online utasfelvételi (check-in) eljárást választotta. A Ryanairnél mindez 240 euróba került, amivel a legnagyobb európai diszkont légitársaság az extra díjak nagysága alapján összeállított lista élére került. Ugyanakkor a Turkish Airlines-nál például 15 euróba került ez az összeállítás.
A vizsgálat második részében 15 kilogramm súlyú csomaggal rendeltek jegyet, nem foglaltak le ülést és a reptéri utasfelvételt választották. A Ryanair még így is felszámolt 80 eurót a repülőjegy árán kívül, így ismét az írországi központú cég volt a legdrágább, míg például az Air France és a British Airways nem kért egy centet sem - írta a felmérést ismertetve az APA osztrák hírügynökség.
"Különösen a diszkont légitársaságok esetében érdemes mindenről alaposan tájékozódni, mert az olcsónak látszó ajánlat a végén igen drága lehet" - mondta Max Stich, az ADAC turisztikai elnökhelyettese. "Elsősorban a poggyásszal kapcsolatban érhetik kellemetlen meglepetések az utazót" - tette hozzá.
Akinek sok csomagot kell magával vinnie, olykor jobban jár, ha a nagyobb légitársaságokkal utazik. Az Air France-nál például 23 kilogrammig nem kell külön fizetni, és számos más "hagyományos" társaságnál is nagyvonalúbbak a poggyászra vonatkozó szabályok, mint a diszkont társaságoknál, és a legtöbb esetben nincsen jegyvásárlási díj és ingyenes a helyfoglalás - mondta a német szakember.
A Ryanair - pillanatnyilag - nincs jelen a magyar piacon, a Ferihegyi repülőtérről október 29-én indította idei utolsó járatát. A cég már hónapokkal korábban bejelentette, hogy október végétől nem közlekedik Budapestről, mert nem tudott megegyezni a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airporttal a reptéri díjak csökkentéséről. A társaság ugyanakkor tárgyalásokat folytat a sármelléki repülőtér üzemeltetőjével arról, hogy miként illeszthetnék be a nyári menetrendbe a Balaton melletti repülőteret.