A résztvevők alakítják a web2-s konferencia programját

Első alkalommal lesz kedden úgynevezett BarCamp konferencia Magyarországon, a Web 2.0 Symposium: BarCamp Budapest.

A néhány éve Amerikában elindult kezdeményezés lényege, hogy a látogatók maguk is aktívan részt vesznek a konferencia programjának kialakításában. A budapesti premieren a vállalkozó kedvű jelentkezők maguk is tarthatnak előadást vagy felvethetnek témákat; a végleges terem- és időbeosztásról pedig az dönt, hogy egy-egy előadó mennyi internetes szavazatot kap.

Az első BarCamp konferenciát négy évvel ezelőtt, a Kaliforniai Palo Altóban rendezték 2005. augusztus 19. és 21. között. Ezen 200 résztvevő jelent meg. Azóta több mint 350 városban volt BarCamp rendezvény. Eleinte elsősorban informatikai fókusszal - jellemzően webes applikációk, nyílt forrású technológiák, protokollok, adatformátumok -, majd más témák - például a tömegközlekedés, az egészségügy, a politika vagy a gazdaság - kapcsán is szerveztek ilyen eseményt.

A BarCamp sikerének titka - a Web 2.0 filozófiájának megfelelően - a résztvevők bevonásában, aktiválásában rejlik. A informatikai szektor 2001-es válsága után feltűnt, hogy azok a webes vállalkozások és cégek élték túl a nehéz időket, amelyek a közösségi élményre, a felhasználók által generált tartalomra helyezték a hangsúlyt. Ez a felismerés vezetett el az olyan weboldalak robbanásszerű felfejlődéséhez, mint a videomegosztó Youtube, a legnépszerűbb online enciklopédia, a Wikipedia, a közösségi élményeket nyújtó Facebook, vagy éppen az egyik legismertebb magyar közösségi portál, az Iwiw.

A BarCamp ennek a filozófiának egyenesági leszármazottja, hiszen a konferencia kialakításához a résztvevők járulnak hozzá aktivitásukkal, sőt, akár előadásukkal is - a szervezéstől függően. A jelenség pedig egyértelműen népszerű: nincs többé unalmas konferencia, ahol egyetlen izgalmas előadó miatt akár több unalmas órát is végig kell ülni.

A 2009. március 3-án Budapesten bemutatkozó BarCamp kétszeresen is Web2-s: egyrészt a konferencia programjának kialakításában is számítanak a résztvevőkre, másrészt a rendezvény épp a Web2-s jelenség felhasználói, üzleti és marketingoldalára összpontosít. A Web 2.0 Symposium: BarCamp Budapest nevet viselő eseményen ismert bloggerek, újságírók, szerkesztők mellett előad többek között Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója, Drajkó László, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója és az internet jövőjét befolyásoló eszközöket és szolgáltatásokat fürkésző „Next Web Blog" két vezéregyénisége: Boris Veldhuijzen van Zanten befektető és a mindössze 23 éves Ernst-Jan Pfauth főszerkesztő. Boris 1997 óta dolgozik az internet világában: befektetőként és tanácsadóként vesz részt több startup és már befutott vállalkozás működtetésében. Ha igény van rá, szívesen megosztja gondolatait az érdeklődőkkel konferenciákon, workshopokon.

Az előadások pontos és végleges terem- és időbeosztását csak a konferencia előtt ismertetik a kapcsolódó weboldalon a szervezők, hiszen addig a honlapon regisztrált látogatók „szavazhatnak" arról, hogy melyik prezentáció érdekli őket. Eszerint kerülnek az előadók a nagyterembe, szekcióterembe vagy esetleg egy 10 fős kis asztalhoz.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.