A postás olvassa le a villanyórát
Jövőre az Elmű-Émász szolgáltatási területén a Magyar Posta alkalmazottai olvassák majd le a villanyórákat – erről állapodott meg az Elmű és az állami Magyar Posta. Béres József, az Elmű Hálózati Kft. ügyvezetője a váltást azzal indokolta, hogy növelni kíváták a leolvasás hatékonyságát és minőségét, s csak másodsorban volt szempont a költségcsökkentés, noha ez sem elhanyagolható: jelenleg 700 millió forintot költenek a mérőórák leolvasására, s ez várhatóan csökken 100 millió forinttal.
A liberalizációra készülő Postának tehát mintegy 600 millió forint bevétele lesz az üzletből. Ebből néhány tízmillió forintot fordítottak arra az Android alapú, mobiltelefonos rendszerre és az elektronikus munkaerő-menedzsmenti szoftverre, amely a technikai hátteret jelenti, s hasonló nagyságrendben kellett beszerezniük eszközöket, elsősorban mobiltelefonokat. Vagyis, legoptimistább esetben is mintegy félmilliárddal javítja a posta eredményét ez a megállapodás.
A kézbesítők ugyanakkor munkaköri feladatuk részeként végzik az összesen mintegy 2,9 millió leolvasást a 2,2 millió fogyasztási helyen az Elmű és az Émász területein – válaszolta kérdésünkre Székely Zsolt, a Magyar Posta üzleti igazgatója, hozzátéve: tisztában vannak azzal, hogy az Elmű eddigi leolvasási gyakorlata meglehetősen rugalmasan alkalmazkodott a fogyasztók igényeihez, s ezen csak javítani szeretnének. Kérdés, hogyan?
Ha például a kézbesítőknek szombaton is feladatul szabhatják, hogy keressék fel azokat a fogyasztási helyeket, ahová hétközben nem tudnak bejutni, azt aligha oldhatják meg extra javadalmazás nélkül. Az viszont – elméletileg –segítheti a posta és a kézbesítők munkáját, hogy, mivel naponta megfordulnak az adott területen, közvetlenebb kapcsolatuk van a lakossággal, és jobb a helyismeretük is.