A piacokon is száguld a Ferrari

Történelmének legjobb félévét zárta az olasz sportkocsi-gyártó, mely idén több mint kilencvenmillió euró nettó nyereséget ért el.

Ahogy a többi luxuskocsit gyártó céget, úgy a Ferrarit is a csendes-óceáni térség és az észak-amerikai piac repíti egyre magasabbra. Ahogy már arról beszámoltunk az egymással csatázó nagyok folyamatosan saját rekordjaikat döntögetik: a BMW 690 ezer autója 18 százalékos, az Audi 653 ezer autója 18 százalékos, a Mercedes-Benz 611 ezer eladott autója 9,7 százalékos növekedést jelent.

Ha mennyigében nem is, de a nyereség dinamikájában Ferrari verte a német versenyzőket: a 3577 eladott sportkocsi után 91,8 millió euró tiszta nyereséget könyvelhetett el a Maranello-i cég, és ez 23,5 százalékos növekedést jelent tavalyi első félévhez képest. Legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban (+23 %) 939 autót értékesített, de az eladások tempójával, mintegy 116 százalékkal Hongkong, Makaó és Tajvan vezet, utóbbiakban idén 378 autó kelt el. Az ezredik Ferrarit, egy 612-es Scaglietti modellt 2009. márciusában adták át tulajdonosának a Victoria öbölben úszó bárka fedélzetén.

2011-ben a németek 337, a britek 239 Ferrarit vettek. Kelendőek voltak a 458-asok és a Challange modellek, valamint az 599 GTO, a California, valamint a GT és a 458 Italia, utóbbi közel kétszázezer euróba, a négy-kerékhajtású FF negyedmillió euróba kerül.

 

Ferrari gyártás

    (db)

2004-ben 4975

2005-ben 5409

2006-ban 5875

2007-ben 6465

2008-ban 6722

2009-ben 7068

2010-ben 7400

2011-ben 8000*

Forrás: Gyártó

A Hong Kong-i piacra szánt ezredik Ferrarit a Victoria öbölben úszó bárka fedélzetén adták át tulajdonosának
A Hong Kong-i piacra szánt ezredik Ferrarit a Victoria öbölben úszó bárka fedélzetén adták át tulajdonosának
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.