A nyaralás elmaradása csak részben a pénzhiányon bukik el
A nyár elején készített felmérés szerint a lakosság több mint 80 százaléka tervezett nyaralást ebben az évben, ám végül alig 69 százalékuk jutott el valóban üdülni – derült ki a Lealkudtuk.hu legfrissebb, mintegy 2 200 fős felméréséből. A nem nyaralók 60 százaléka a pénzhiányt jelölte meg fő okként, de érdekes, hogy 27 százaléknak ideje nem volt pihenni.
Talán nem annyira pénzkérdés, ha a saját, vagy egy ismerős nyaralójában pihennek az emberek, a megkérdezettek 16 százaléka tette ezt, a fennmaradó többség viszont fizetett a szállásért. Utóbbiak csaknem kétharmada az internet segítségével intézte a pihenését, minden hetedik válaszadó ment csupán el személyesen utazási irodába.
Mindenképpen örömhír, hogy a megkérdezettek kétharmada érzi úgy, hogy sikerült kipihennie magát üdülése alatt, ugyanakkor minden negyedik válaszadónak nem is a pihenés volt a fő célja.
A megkérdezettek harmada többet tudott költeni, mint amennyit előzetesen kalkulált, ezzel szemben alig 14 százaléka a válaszadóinknak mondta azt, hogy kevesebbet költött a vártnál – mondta Orova Balázs, a Lealkudtuk.hu-t is üzemeltető Allegroup.hu Kft. B2C üzletágvezetője. Ugyancsak érdekes adat, hogy minden tizedik, 35 év alatti válaszadó vásárolt valamilyen tartós fogyasztási cikket, például fényképezőgépet a nyaralása során. A megkérdezettek 60 százaléka vett ajándékot is, ilyen célra átlagban 3 600 forintot költöttek a válaszadók.
A lakosság egyre inkább elvárja a minőségi szolgáltatásokat, és ezt a szolgáltatók is érzékelték az elmúlt években, ennek eredményeként a válaszadók több mint 70 százaléka tartja elképzelhetőnek, hogy ugyanoda menjen vissza nyaralni jövőre is. Az elégedetlenek sem igazán elégedetlenek, csupán változatosságra vágynak: a válaszadók kétharmada menne máshová nyaralni inkább ezen ok miatt.
A megkérdezettek fele még tervez „nyaralást” ebben az évben, talán nem meglepő, hogy a síszezon közeledtével elsősorban az észak-magyarországi, valamint a nyugat-dunántúli régiót jelölték meg lehetséges célpontként.