Egynyolcad napot lógunk a hálón
A GfK Hungária Digital Connected Consumer 2011. januárban készült kutatása szerint a 18-49 éves, legalább hetente internetezők átlagosan napi 3 óra 9 percet töltenek gép előtt. Ebből még csekély az aránya a mobiltelefonon keresztüli netezésnek (1 százalék), de a hordozható eszköz már jelentős részt tölt ki.
A hordozható eszközökön - mint laptop, táblagépek, palmtopok és netbook - történő netezés 30 százalékos aránya kisebb mértékben függ a netezés intenzitásától. Míg a kevesebbet netezőknél közel 20 százalékot tesz ki, addig a közepes és magas intenzitással netezők csoportjában nincs jelentős különbség.
Az ilyen eszközök egyre szélesebb elterjedtsége a médiatípus "individualizáltságát" eredményezi. A háztartásokban is kimutatható a „személyes média" jelensége a növekvő számú televízió- és rádiókészülékek miatt. A digitális világban, azokban a háztartásokban, melyek csak asztali számítógéppel rendelkeznek, egyharmad azok aránya, ahol a pc-knek jellemzően csak egy gazdája van. Azok körében, ahol hordozható eszköz is rendelkezésre áll, ott ez az arány 60 százalék.
A netezők közel háromnegyede számára nem zavaró hirdetési forma a keresőhirdetés. A reklámokkal egyre jobban telítődő interneten a megkérdezett 7 hirdetési forma közül csak 2 olyan van, melyet a megkérdezettek több mint fele elutasít, zavarónak tart.
Az online hirdetési formák közül a keresőhirdetések a legelfogadottabbak - valószínűleg a könnyebb kontrollálhatóság, illetve a tartalmi kötődések miatt is - mondta Kántor Kata, a GfK Hungária médiaszektorának menedzsere.
A bannerhirdetések közül a kevésbé látványos - ezért kevésbé szembetűnő - statikus formákat részesítik előnyben. 60 százalék nem tartja zavarónak a statikus bannerhirdetéseket. 47 százalék elutasítja a flash/videóbannereket.