A nagyobb áruházaknak jót tett a hőség

A hőhullámban a vásárlók jó része előnyben részesíti a légkondicionált nagyáruházakat és a plázákat a kisebb boltokkal szemben – derült ki a Nol körkérdése nyomán. A melegben jól fogy az ásványvíz és a sör, légkondiból annyi kel el, hogy a beszerelésre jócskán várni kell, a türelmetlenebbek ezért inkább ventilátort visznek.

Forgalomnövekedést hozott a hőhullám a hipermarketeknek- derült ki a körképünkből. A tikkasztó melegben jócskán felértékelődhettek a légkondícionált a üzletek, mivel több cégnél az átlaghoz képest jobb forgalmat sikerült elérni.

Bár a kiskereskedelemben általánosságban is tény, hogy a jó idővel nőnek az eladások, azonban a forróságban éppenséggel a lakóhelyhez közeli kisboltok eladásai is fellendülhetnének. Azonban úgy tűnik, hogy sokaknak inkább jobban megérte, hogy a hőhullámban kocsiba üljön és elfurikázzon vele a hűvös légkondícionált áruházakba, plázák.

A Tesco sajtóosztályán ugyan nem árulták el, hogy konkrétan mennyivel, de szerintük érezhetően nőtt a forgalom a korábbi, hűvösebb időszakhoz képest. Ez javarészt az élelmiszerosztályon volt látható, az ilyenkor szokásos termékek – sörök, ásványvizek, jégkrémek – eladása megugrott, az ásványvíz forgalma az utóbbi napokban egyenesen a háromszorosára nőtt. Ugyanakkor a Tesco szerint a fesztiválszezon is éreztette a hatását, mivel a sportosztály legjobban kelendő terméke a sátor lett az utóbbi időszakban.

Az Auchannál elmondták: a forróságban megfigyelhető, hogy a vásárlók sokkal inkább a korai, reggeli órákban illetve esténként érkeztek nagyobb számban. A frissélelmiszereknél viszont valamelyest csökkent az egyszerre megvásárolt árumennyiség, mivel a vásárlók a hőség miatt inkább visszafogottan vásároltak a gyorsabban romló áruból.

A plázák forgalmára is kedvező hatása volt a hőségnek. A megkérdezett kereskedők szerint jellemzően ilyenkor a vásárlók tovább maradnak a bevásárlóközpontban „nem sietik el” a hazaindulást – a nézelődés pedig többnyire vásárlással végződik.

A nagy forróság az elektronikai szaküzleteknél is növekedést hozott: általánosságban igaz, hogy 30 fok felett indul el minden évben a légkondicionáló berendezések piaca. Ez az idén is így volt, a  Media Marktnál elmondták, hogy a termékek forgalma immáron a többszörösére nőtt és további élénkülésére számítanak.

Mivel a légkondicionáló készülékek beszerelése hosszabb időt vesz igénybe, a gyors segítségnek ilyenkor a ventilátor számít. A Media Marktnál most negyvenkétszer annyi ventilátort értékesítettek az áruházban, mint korábban. Az viszont már az új idők szele, hogy a vásárlók egyre inkább figyelik, hogy milyen energiaosztályba tartozik az adott készülék, így többnyire a leginkább energiatakarékos lehetőséget keresik.

A közelmúlt kánikulai napjain jelentősen nőtt az értékesített ásványvíz és sör mennyisége a hazai nagyáruházakban - derül ki az MTI által megkérdezett áruházláncak válaszaiból. A Tesco közleménye szerint az eladott ásványvíz mennyisége egyes napokon akár háromszorosára is emelkedett. A vásárlók körében egyre népszerűbbek az ízesített vizek - mint ahogy sörből is egyre jobban fogynak az alacsonyabb alkoholtartalmú, gyümölcsös változatok. Egyre kedveltebbek a nagy kiszerelésű, műanyag palackban forgalmazott sörök is.

Fodor Attila, a CBA kommunikációs vezetője hasonló tendenciákról számolt be. Elmondása szerint üzletláncukban mintegy két hete folyamatosan nő az italok értékesítése, különösen az ásványvízé. A legizzasztóbb napokon az átlagos 500 palack víz akár négy-ötszöröse, 2000-2500 palack is elfogy egy üzletben.

Noha a szénsavmentes ásványvíz egyre népszerűbb, a szénsavas típus még mindig sokkal elterjedtebb: az eladott palackok 65-70 százalékát teszi ki - mutatott rá Fodor Attila. A sörfogyasztás is jelentősen, két-háromszorosára növekedett. A gyümölcsök közül pedig keresettebb lett a dinnye. A CBA tapasztalati szerint is egyre kedveltebbek az ízesített italok, az ásványvizek és a sörök között is.

A Magyar Ásványvíz Szövetség és Terméktanács tájékoztatása szerint míg az első negyedévben 220-230 millió liter ásványvíz fogy, ez az érték a nyári hónapokat magában foglaló második, illetve harmadik negyedévben 320-330 millió literre emelkedik.

A meleg elől sokan a bevásárlóközpontokba húzódnak be
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.