Készpénzben fizet a Skype-ért a Microsoft
Leuzárult a találgatás - a Microsoft vásárolja meg a díjmentesen használható internetes telefonszolgáltatásokkal foglalkozó Skype-ot a Silver Lake vezette befektetői csoporttól. A cégért a Microsoft készpénzben fizet 8,5 milliárd dollárt, az ügyletet már mindkét vállalat igazgatótanácsa jóváhagyta, ám a cégek közlése szerint további versenyhivatali és más szabályozói jóváhagyásokra is szükség van - ezek várhatóan még az idén megtörténnek.
A két cég közös bejelentése szerint a Skype nem olvad be a Microsoftba, azt önálló divízióként kezeli a cég. A részletekről Steve Ballmer a Microsoft vezére és Tony Bates a Skype vezérigazgatója magyar idő szerint délután ötkor sajtótájékoztatót tartanak San Franciscoban.
A Skype 8,5 milliárd dollárért kerül a Microsofthoz. Irányítása a hivatalos közlések szerint Tony Bates, eddigi vezérigazgató feladata lesz. A cég 2005-ös alapítása óta nem először vált tulajdonost: 2005-ben az eBay 2,6 milliárd dollárért megvásárolta, s három évre rá átadta a Silver Lake vezette pénzügyi befektetőknek - köztük, az eBay, a CPP Investment Board és más befektetők.
Az internetes telefonszolgáltatót, a szakma kritikusai akkor és azóta is többször temették már, leginkább azért, mert prémium, azaz bevételt is termelő szolgáltatásai nem tudtak áttörést elérni. Ennek ellenére a Skype 170 millió felhasználót jegyez, 2010-ben forgalma 207 milliárd perc hang- és videó beszélgetés volt.
A Skype felvásárlása a Microsoft számára is szokatlan volumenű befektetés: a híradások a társaság 36 éves történetének legnagyobb üzleteként említik. Ez pedig már a második giga-üzlet, hiszen szintén idén jelentették be, hogy szoros együttműködésben dolgozik tovább a Microsoft és a Nokia, igaz, ez az üzlet nem járt részvénycserével, vagyis a cégek tulajdoni viszonyaiban még részben sem történt változás. A Microsoft eddig a legtöbbet, hatmilliárd dollárt, aQuantive internetes hirdetési cég megszerzésekor fizetett ki.
Mostani lépésének jelentőségén pedig az sem változtat érdemben, hogy a Microsoft vezetése törte már a fejét nagyobb beszerzésen is. Néhány éve a Yahoo felvásárlását fontolgatták, s végül a cég reklám-üzletágát vásárolták fel, hogy erősítsék pozícióikat az online hirdetési területen a fő konkurens Google-lal szemben, amellyel szemben elindították a Bing keresőplatformot is.