A Margit hídtól Lágymányosig járhat 2010-ben a villamos

Ha a terveket Brüsszel is jóváhagyja, 2010-re megújulhat a budai villamosközlekedés. A 17-es vonalát összekötnék a 4-es, 6-ossal és a 19-essel is. Az 5,5 milliárd forintos első ütemről szerdán döntött a kormány.

Európai uniós forrásból újulhat meg a következő években Buda villamosközlekedése. A több milliárdos beruházás első ütemének csaknem 5,5 milliárd forintos uniós támogatásáról döntött szerdán a kormány. Ha a terveket Brüsszel is jóváhagyja, Óbuda és a Batthyány, illetve a Moszkva tér között 2010-re teljesen megújul a villamosközlekedés.

Villamosra várva
Villamosra várva

A beruházás részeként néhány éven belül Óbudáról akár a lágymányosi Infoparkig a jelenleginél kevesebb átszállással, villamoson lehet majd utazni. Ennek első, csaknem 7,5 milliárd forint költségvetésű ütemében az Óbuda és Belső-Buda közötti villamos-összeköttetés fejlesztése szerepel.

A fejlesztés elsősorban a 17-es villamos vonalát érinti: többek között biztonságos peronokat építenek a Margit-hídtól a Frankel Leó utcán és a Bécsi úton át a Vörösvári útig terjedő vonalszakaszon, a síneket pedig alkalmassá teszik a Tátra villamosok közlekedésére is.

A 17-es vonalát a Moszkva tér irányába a Török utcán, a Vörösvári út felé pedig a Frankel Leó utcán keresztül bekötik a 4-es és a 6-os villamos vonalába, így átszállás nélküli kapcsolat létesül Óbuda és Moszkva tér között. 2010 nyaráig átalakítják a Moszkva téri villamos-végállomást is.

A 17-es villamos vonalát nemcsak a Margit körút irányába hosszabbítják meg. A Vidra utcától a Germanus Gyula parkon keresztül, a Margit híd alatt átvezetve, a Bem rakparton a Batthyány térig kiépítendő vágánnyal összekötik a 19-es villamoséval is. Ehhez – a budai főgyűjtő szennyvízcsatorna építésével párhuzamosan – átépítik a 19-es villamos jelenlegi Batthyány téri végállomását.

A 2010-ben befejeződő első ütem folytatásaként tervezik a villamosvonal megépítését a Műegyetem rakparton, a Szent Gellért tértől egészen a lágymányosi Infoparkig, teljessé téve Buda észak-déli irányú villamoshálózatát, nagyrészt kiváltva az Óbuda – Belső-Buda – Dél-Buda vonalon az autóbusz-forgalmat.

A beruházás naponta 100-110 ezer ember utazását teheti kényelmesebbé.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.