A magyarok bíznak az élelmiszercímkék szövegében
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2009 márciusában az Állami Nyomda megbízásából ezer fős mintán kérdőíves felmérést végzett a magyar lakosság élelmiszerbiztonsággal kapcsolatos tapasztalatairól. A kutatási eredmények megállapították, hogy a lakosok több mint 60 százaléka vásárolt már olyan élelmiszert, ami a feltüntetett lejárati idő ellenére romlott volt, ennek ellenére 76 százalékuk többnyire megbízik a címkén feltüntetett információkban.
A forgalmazók és a gyártók közül inkább az utóbbiakat tartják felelősnek a hamisításért. A lakossági vélemények tükrében, a kisboltokban beszerezhető termékek a leginkább és az úgynevezett kínai piacon beszerezhető termékek a legkevésbé megbízhatóak.
Termékcsoportok szerint a húsáruk körében fordulhat elő leggyakrabban a terméket jellemző információk meghamisítása, ezen túlmenően a válaszadók jóval több, mint fele értékelte kritikusnak a tejtermékeken és tejkészítményeken valamint a mélyhűtött termékeken található információk hitelességét.