A magyar járműipar Szilícium-völgyét tervezi Győrben az Audi
Thomas Faustmann a magyar járműipar Szilícium-völgyének nevezte azt az inovációs és technológiai központot, melyet Győrben és a város térségében az oktatás, a kutatás, a termelés szereplőinek együttműködésével alakítana ki az Audi Hungaria Motor Kft. Az ügyvezetés elnöke erről a járműipari képzés és a kutatás-fejlesztés jövőjéről szóló konferencián tartott előadásában beszélt.
Szólt arról, hogy az Audi által idehozott, s folyamatosan megújított csúcstrechnológiára, a világcég közreműködésével kialakított munkakultúrára, a térségben található magyar innovációra, az oktatásra és a kutatásra, valamint a közös fejlesztésekre alapozva hozná létre a centrumot.
Érdeklődésünkre a konferencián ugyancsak felszólaló Pálinkás József, az MTA elnöke kifejtette: az országnak, az akadémiának s minden kutatónak érdeke, hogy egy ilyen magas technológiájú fejlesztőbázis létrejöjjön. Abban nem hiszek, hogy a cégek átvehetik a felfedező kutatásokat, de az nem is áll szándékukban, mondta az elnök, majd hozzátette: az alkalmazott kutatásokban azonban kiemelkedő szerepük van. Az innovációs és technológiai központ az egyetemeken megszerzett tudást a gyakorlatba ültetné át, de visszajelezne az elméleti kutatóknak is a tapasztalatok alapján.
Czomba Sándor államtitkártól azt kérdeztük: foglalkoztatási szempontból milyen előnyökkel járna a technológiai központ működése.
Szerinte egy ilyen bázis még jobban megalapozná, garantálná a világcégek tartós jelenlétét a térségben. Földrajzi szempontból is szélesítené azt a kört, ahol kreatív munkaerő keresnének és képezni segítenének a vállalatok.
Utalt arra: Győrött a munkanélküliségi ráta most nem éri el az öt százalékot, az ország keleti részén viszont a huszat is meghaladja. Ha létrejönnének ezek a technológiai centrumok az ország több régiójában, akkor az így kialakuló foglalkoztatási szigetek előbb közelítenék egymást, s idővel akár össze is érhetnének, bizakodott az államtitkár.