A Magna és a Sberbank együtt hajt az Opelre

A kanadai-osztrák Magna International a legnagyobb orosz hitelezővel, az állami Sberbankkal fog össze az Opel többségi részének megszerzéséért.

Az ajánlati összefogás ismertetett részletei szerint együtt 700 millió eurót fektetnének az Opelbe, az ügylet létrejötte esetén  a Magna az Opel 20 százalékát, a Sberbank 35 százalékát kapná, míg  az anyavállalat, a General Motors 35 százalékot tarthatna meg, és az Opel alkalmazottaié lenne a maradék 10 százalék.

Ugyanakkor a  Magna - a Der Spiegel értesülései szerint - a 4,5  milliárd eurós állami kezességvállaláson túlmenően - az is követeli, hogy az Opel dolgozóinak munkáltatói nyugdíjterheit legalább 3 milliárd euró értékben vegyék át. Ez ügyben a Magna az anyavállalat General Motorsszal, a német szövetségi kormánnyal és a nyugdíjbiztosítással is együttműködne.

Szombati közlés szerint ugyanakkor a FIAT is javított ajánlatán, bár ebből kevés szivárgott ki, csupán annyit tudni, hogy a  kockázatmegosztás és a tőkehozzájárulás kérdésében mozdult el jelentősebben az olasz autógyártó álláspontja.

A FIAT eredeti ajánlata azért is állt távol az elképzelésektől,  mert több mint 10 ezer fős elbocsátással járt volna. Ezt most  állítólag a tízezer alá szorították, bár konkrét számok nincsenek.  Ugyanakkor a FIAT vezérigazgatója szerint cége jobban ismeri az  európai piacot.

Az Opelért folyó versenyben az osztrák-kanadai Magna esélyei a  legjobbak - közölte pénteken a hesseni miniszterelnök, Roland Koch a  Deutschlandfunk rádióban még pénteken. Az Opel alkalmazottainak,  illetve üzemi tanácsi vezetőinek körében értesülések szerint a  FIAT-tal szemben jóval nagyobb a bizalom a Magna iránt és a Magnát  az Opel és a GM vezetése is favorizálja. A Magna terve minden német Opel telephelyet megtartana, és a négy németüzemben összesen csak  2500-2600 munkahely leépítését irányozza elő.

Három befektető nyújtott be pályázatot az Opel megvételére,  illetve befektetési szándékkal. A szerdai határidőre az olaszországi  FIAT gyár, az osztrák-kanadai Magna beszállító és alkatrészgyártó  vállalat, illetve az amerikai Ripplewood Holdings (RHJI) pénzügyi  befektető csoport nyújtott be ajánlatot.

Az RHJI szándékairól továbbra is keveset tudni, nem fedte fel ajánlata részleteit. A New York-i székhelyű holdingot 2004-ben  alapította Timothy Collins, aki a cég részvényeinek 15,2 százalékát  birtokolja, illetve vezeti a vállalat befektetési és stratégiai  bizottságát. Az RHJI-nak a múltban voltak komoly befektetései Japánban, a vállalat autóalkatrészekre összpontosította  tevékenységét. A vállalat vezérigazgatója Leonhard Fischer, aki járatos a német politikában, amit esetleg hasznosítani tud az  Opel-ügyletben.

A legesélyesebb Magna International világszerte 74 ezer főt  foglalkoztat, 240 termelőhelyen. Tavalyi bevétele 23,7 milliárd  dollárt ért el, és ezzel világszerte a legnagyobb járműipari beszállító. Tavalyi adózott eredménye több mint 70 millió dollár volt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.