A lakossági távközlési piacot sújtja leginkább a válság

A vezetékes telefonálás forgalma tovább csökken, de az egyéb területeken várt növekedés miatt év végére már fellendülésre számít a távközlési piacon a Magyar Telekom.

Az év végén már fellendülésre számít a telekommunikációs iparban, de addig még több hatékonyságjavító intézkedést hoz - mondta Thilo Kusch, a társaság pénzügyi vezérigazgató-helyettese budapesti sajtótájékoztatóján. Úgy vélte, a második negyedévben már lesznek jelei a fordulatnak. A lakossági szegmens ugyanis csak 6 hónapos késéssel reagál a piaci fellendülésre.


A hatékonyságjavításról elmondta, ez egyre nehezebb, hiszen sok intézkedést meghoztak már, de vannak még területek, hol változtatni kell. Így például a beszállítóktól kérhet a vállalat további kedvezményeket, illetve megtakaríthat még a számlázás és az ügyfélkapcsolat területén is.

Thilo Kusch elmondta: a Deutsche Telekom bejelentette, hogy feladja az amerikai tőzsdén a teljes körű jegyzett státusát, a Magyar Telekom pedig, amely szintén ott van a New York-i tőzsdén, most értékeli, mit tegyen. A döntés néhány hónapon belül születik meg.

A társaság továbbra is tartja korábbi eredmény-előrejelzését, azaz az idén éves szinten 5-7 százalék körüli bevételcsökkenést, s ehhez hasonló kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) vár. A társaság nyilvános céljait 270 forint körüli euró árfolyamra kalkulálta 2010-ben.

A vezérigazgató-helyettes elmondta: a válság hatásai látszanak az első negyedéves eredményeken, különösen a lakossági szegmensen. Ugyanakkor a társaság majdnem miden területen növelni tudta piaci részesedését, ami szerinte azt bizonyítja, hogy nem a cég dolgozott rosszul, hanem a gazdasági körülmények miatt romlott az első negyedéves eredmény.

A Magyar Telekom Nyrt. nettó eredménye 16,4 milliárd forint volt az első negyedévben, 23,6 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál, a társaság bevétele 7,5 százalékkal 147,4 milliárd forintra mérséklődött 2009 azonos időszakához képest. Az elemzők 17,485 milliárd forint nettó profitot vártak.

Thilo Kusch kifejtette: a társaság öt éven belül megváltoztatja bevételeinek összetételét, mivel a hagyományos szegmensekben, például a vezetékes területen várhatón tovább csökken a forgalom. Beruházásait elsősorban a nagy sebességű internet és az optikai, illetve kábeltelevíziós hálózatok fejlesztésére koncentrálja.

Az akvizíciós terveikről nem tettek le, ha például a dél-európai térségben lehetőség lesz vásárolni, megvizsgálják a feltételeket.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.