A Közgép épít vasúti hidat Hatvanban

A Közgép és az A-Híd építheti fel az új hatvani vasúti hidat. A beruházást az eredetileg tervezett hatmilliárd forintnál másfél milliárddal drágábban vállalták el a cégek.

Az új hatvani vasúti híd, és a hozzá kapcsolódó útépítésre a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által kiírt nyílt közbeszerzést - mint legolcsóbb ajánlattevő - a Közgép Építő– és Fémszerkezetgyártó Zrt. és az A-Híd Építő Zrt. alkotta K-H Hatvan Konzorcium nyerte - az eredmény a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A munka eredetileg becsült ellenértéke nettó ötmilliárd forint volt. A nyertes konzorcium ajánlatában nettó 6 milliárd 472 millió 223 ezer 992 forint szerepelt. A másik ajánlatot az SDD Konzorcium tette, amelynek tagjai: a prágai székhelyű Subterra a.s., a lábatlani Dömper Kft. valamint a győri székhelyű Pannon-Doprastav Kft.

A munka során elbontják a 3-as útnak, a vasút felett átvezető több mint százéves hídját, mellette új híd épül a MÁV 80. és 81. számú vasúti fővonalai felett. Az új hídon a meglévő 2x1 forgalmi sáv mellett helyet kap egy buszsáv is, valamint gyalogjárda és kerékpárutat is kialakítanak. A hídon átvezetett kerékpárút a tervezett helyi és térségi kerékpárutakhoz csatlakozik majd. Az új híd építéséhez kapcsolódóan átépítik a 3. számú főút és a 21. számú főút csomópontját is.

Eredményt hirdettek a NIF egy másik vasúti beruházásra kiírt pályázatán is. Mint legolcsóbb közös ajánlattevő, a Siemens Zrt., a Siemens Schweiz AG és a Siemens AG nyerte a Ferencváros és Székesfehérvár közti vasútvonal vonatbefolyásoló rendszerére kiírt nyílt közbeszerzést.

A NIF tenderén a becsült költség nettó 6 milliárd 793 millió forint volt. A nyertes közös ajánlattevők nettó 6 milliárd 649 millió forintért vállalták a munkát. A másik - a vesztes - közös ajánlattevő a bécsi székhelyű Thales Austria GmbH és a szombathelyi Dunántúli Kft. volt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.