A fuvarozók két javaslatát támogatja a kormány

Támogatja a kormány a fuvarozók két javaslatát, amelyek szerdán a kabinet elé is kerülnek. A napidíj és a légrugós teherautó adója várhatóan nem emelkedik.

Adómentes marad a nemzetközi árufuvarozásban és személyszállításban gépkocsivezetőként, illetve  árukísérőként foglalkoztatott magánszemélyek napidíja, valamint a  gépjárműadó mértéke a légrugós, vagy azzal egyenértékű paraméterekkel rendelkező haszongépjárművek esetében nem emelkedik - értesült az MTI.

Két fuvarozószervezet vasárnap nyílt levélben kérte az országgyűlési képviselőktől,hogy ne szavazzák meg azt a  törvényjavaslatot, amelynek része a gépjárműadó és az üzemanyagot  terhelő jövedéki adó mértékének emelése, valamint az  üzemanyag-megtakarítás és a napidíj adómentességének megszüntetése.

A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magánvállalkozók  Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete azt kérte a képviselőktől, hogy a  részletes vitában vegyék figyelembe a javaslataikat. A két szervezet - állításuk szerint - összességében több mint  hatezer hazai közúti közlekedési szolgáltató vállalkozás nevében  arra hívta fel a figyelmet, hogy a törvénymódosítás aránytalanul és méltatlanul hátrányos versenyhelyzetet eredményezne a hazai   vállalkozások számára a környező országok cégeivel szemben.

Az érdekképviseletek a levélben hangsúlyozták: az szeretnék, hogy "a problémák ne az utcán jelenjenek meg, és ne ott oldódjanak  meg". Ehhez azonban szükségesnek tartják, hogy a törvényalkotási  folyamatok során átgondolt, és a kérdések valamennyi nézőpontját  megvizsgáló döntések szülessenek, és ezek a válságkezelésre  hivatkozva ne sodorják végveszélybe egy teljes alágazat működését.

Azt javasolták: maradjon meg az üzemanyag-megtakarítás  adómentessége, de az ellenőrizhetőség érdekében szigorodjanak az  üzemanyag-megtakarítás elszámolására vonatkozó előírások. Véleményük szerint szintén adómentesnek kellene maradnia a  nemzetközi árufuvarozásban és személyszállításban  gépkocsivezetőként, illetve árukísérőként foglalkoztatott  magánszemélyek napidíjának. Az adómentesen elszámolható napidíj mértékét az európai uniós országok által alkalmazott minimum 30  eurós összeghez kellene igazítani.

A fuvarozók javasolták továbbá, hogy  - az üzemanyagot terhelő  jövedéki adó mértékének megemelésével párhuzamosan - a kormány  vezesse be a kereskedelmi gázolajárat és az adó egy része a közúti  közlekedési szolgáltatóknak legyen visszaigényelhető.

A levél szerint azt is szeretnék, ha a gépjárműadó mértéke a  légrugós, vagy azzal egyenértékű paraméterekkel rendelkező  haszongépjárművek esetében - tekintettel azok útkímélő  tulajdonságára - ne emelkedjen a jelenlegi 1.200 forint /100  kilogrammos mértéket meghaladó szintre.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.