A gyerekszobákban is begyűrűzött a válság
A vártnál nagyobb veszteséget szenvedett el idén az első negyedében a Mattel. Az Egyesült Államok legnagyobb játékgyártó cége elsősorban a tengeren túli eladások csökkenése, és a válság miatt egyre óvatosabban rendelő kereskedők miatt került nehéz helyzetbe.
A márciussal végződött negyedben 51 millió dollár, részvényenként 14 cent volt az adó utáni veszteség, egy évvel korábban 46,6 millió dollár, 13 cent volt a negatívum. Az elemzők 13 centet vártak. A bevétel 15 százalékkal csökkent, 785,6 millió dollárra 919,3 millióról, elemzők 795,8 millió dollárral számoltak. A bevétel az Egyesült Államokban hat százalékkal, a csoport forgalmát adó külföldi érdekeltségeknél 23 százalékkal esett vissza. Hozzájárult az árbevétel eséséhez az erős dollár, valamint a készletcsökkentés is.