A franciák öt-hat milliárd euróval támogatnák az autóipart
A francia miniszterelnök arra is figyelmeztetett, hogy az autógyártók elkötelezettségére is szükség van. "Arról szó sem lehet, hogy az állam a gyártók segítségére siet, ők pedig közben egyszerűen bezárnak egy vagy több franciaországi telepet. Az sem lehet, hogy fognak egy üzemet és külföldre helyezik - hangsúlyozta Fillon.
A miniszterelnök jelezte: arra kérte az Európai Bizottságot, hogy késedelem nélkül hagyja jóvá a tagállamok által a járműiparnak nyújtandó támogatásokat. Mivel a bankok nem képesek az ágazatot kielégítően finanszírozni, és az Európai Központi Bank sem tudott az autógyártóknak nyújtott hitelekkel segíteni, a tagországoknak nincs más választásuk, mint az EU-val egyeztetve közvetlenül beavatkozni.
"Várjuk az Európai Bizottság megszólalását, de nem fogunk hónapokig várni, mert sürgős a helyzet" - tette hozzá.
Carlos Ghosn, a Renault elnöke elsősorban adókedvezmények szükségességét hangsúlyozta a franciaországi autógyártók számára, amellyel párhuzamosan az importált gépkocsikra újfajta adókat kellene kivetni. Megítélése szerint a 2008-as eladások hirtelen visszaesése után a krízis neheze még csak most következik.
Amennyiben az állam meghozza a szektor támogatására szükséges intézkedéseket, cége minden üzemet és munkahelyet megtart a válság ellenére, tette hozzá.
Az európai autógyártók egyesülete az európai termelésben idén 2008-hoz képest 15 százalékos visszaeséssel és 15-20 százalékos (150-200 ezres) létszámleépítéssel számol.