A Forma 1-re nyílik az M0-s
Kaotikus a helyzet az M0-s autóút M6-os és M7-es autópályákat összekötő szakaszán: az erre autózók szinte naponta új forgalmi rendet tanulhatnak. Az elmúlt hétvégén például az adta fel a leckét, hogy Törökbálintnál az eddig használt új betonsávokról a régi pálya felújított aszfaltburkolatára terelték a Diósd felé haladókat. A zűrzavar azonban hamarosan véget ér. Lapunk értesülése szerint legalábbis a NIF napokon belül átadja a forgalomnak a mintegy hétkilométeres autópálya szakaszt.
Az M0-s irányonként három forgalmi és egy-egy leállósávját előreláthatólag a hét közepétől használhatják majd az autósok. Először a Diósd felől Törökbálint irányába tartók próbálhatják ki teljes szélességében az új sztrádát. A tervbe vett szerdai megnyitás előkészületeivel az erre haladók már találkozhatnak: a két belső betonsávról eltűntek a szembe közlekedők és megkezdődött a két forgalmi irány ideiglenes elválasztására kihelyezett beton terelőelemek eltávolítása is. Ha az utolsó simítások is elkészülnek, az M6-os és az M7-es között megszűnnek az átmeneti forgalmi rendet jelző felfestések, a gépkocsik három sávon haladhatnak, a leállósáv pedig rendeltetésének megfelelően, a műszaki okból megállni kényszerülőké lesz.
A hétvégi Forma 1 Magyar Nagydíj első szabadedzésének kezdéséig az M0-s régi pályáján is a célegyenesbe fordulnak a munkálatok. Az elhasználódott aszfaltburkolat két sávjának felújítása már befejeződött, a múlt hét végén ide terelték a Törökbálinttól Diósd irányába haladókat. A pálya belső sávjában és a leállósávban azonban még tart az építkezés. Ennek ellenére a terv az, hogy csütörtöktől itt is megnyitják mindhárom sávot a forgalom előtt. Még akkor is, ha ehhez néhány helyen ideiglenes forgalomtechnikai intézkedésekre lesz szükség.
Az M0-s Diósdot Törökbálinttal összekötő szakaszának autópályává szélesítése nagy változásokat hozhat a csonka körgyűrűn közlekedőknek. A 11 milliárd forintból megújult mintegy hét kilométeres sztráda egészen olyan lesz, mint egy európai gyorsforgalmi út. A remények szerint széles sávjai hozzájárulhatnak a közlekedésbiztonsági helyzet javulásához, pályáján óránként 100-110 kilométeres sebességgel lehet majd autózni.
Lapunk úgy tudja: a száguldásra csábító útszakaszon egyelőre nem lesznek fix, telepített sebesség ellenőrző berendezések. A háromlábú állványaikról lesből fényképező rendőrök megjelenésére azonban az eddigieknél gyakrabban számíthatnak majd az autósok.
Az M0-s déli szektorában ezzel együtt maradnak még szűkös és leromlott állapotú pályaszakaszok. Leghamarabb az 51-es főút és az M5-ös autópálya között készülhet el az új pálya. Itt az építkezés 2013 nyár elejére fejeződhet be. Az M6-os és az 51-es számú főút között pedig jövő nyár derekára ígérik az új burkolat és a két új autópálya híd átadását.