A Fidesz még jobban védené a fogyasztókat
A Fidesz megvédi a fogyasztókat a közműszolgáltatók erőfölénnyel való visszaélésétől - jelentette ki a parlament fogyasztóvédelmi bizottságának kormánypárti alelnöke csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján, megerősítve, hogy ennek érdekében egy törvényjavaslat-csomaggal készülnek a Fidesz-KDNP februári gyulai frakcióülésére.
Zsigó Róbert példaként említette, hogy kötelezni akarják a közműcégeket az évi minimum négyszeri mérőóra-leolvasásra, mégpedig úgy, hogy előtte kötelesek legyenek egyeztetni annak időpontjáról a fogyasztóval. El akarják érni azt is - folytatta -, hogy a szolgáltatók átlátható számlákat állítsanak ki, amelyekből világosan kiderül, hogy miért, milyen alapár alapján, mennyit kell fizetni. Emellett valódi panaszkezelést biztosító ügyfélszolgálati irodák működtetésére köteleznék a cégeket a nagyobb településeken.
A politikus az eddigi eredményekről szólva kiemelte, hogy bekerült az alaptörvénybe a fogyasztóvédelem, a szakhatóság pedig ma már nem úgy tekint a vállalkozásokra és a fogyasztókra, mint akiket meg kell büntetni, hanem ehelyett partnerként kezeli őket. A kormány újraszervezte a fogyasztóvédelmi tanácsot is, és megerősítette a békéltető testületek rendszerét - jegyezte meg Zsigó Róbert.
Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője a tájékoztatón azt mondta, a fogyasztóvédelem nagyot változott az elmúlt évtizedekben, mert amióta külföldi kézbe kerültek a magyarországi közműcégek, a családok azt tapasztalják, hogy a profit mindent felülír. A fogyasztók pedig egyenként nem tudják képviselni érdekeiket, ezért erős központi fogyasztóvédelemre van szükség - tette hozzá, hangsúlyozva: "nagy terveink vannak arra nézve, hogyan védjük meg az állampolgárokat a fogyasztóvédelem területén".
Már üzemel a zöld szám
A Magyar Energia Hivatal (MEH) a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) felkérésére 2013. január 15-étől üzemelteti a rezsicsökkentési zöld számot - tette közzé az NFM. Az ingyenesen elérhető 06-80-205-386 információs vonalon szakértők fogadják a hívásokat hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra, pénteken 8 és 14 óra között.
A MEH szakértői a zöld számon a rezsicsökkentéssel kapcsolatos általános kérdésekben adnak tájékoztatást. Az alaposabb áttekintést igénylő felvetéseket a telefonos ügyintézők írásban rögzítik, és három napon belül megválaszolják az érdeklődők részére.
A konkrét fogyasztói panaszok kezelését az adott szolgáltató és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság végzi. A lakossági földgáz-, áram- és távhőárak tízszázalékos csökkentése elsőként a januári fogyasztást összegző számlákban jelentkezik. Előfordulhat, hogy az idei év első számlája még decemberi időszakra eső fogyasztást is tartalmaz, de a január elseje utáni energiafogyasztást már minden esetben a csökkentett díjakkal számlázzák a szolgáltatók.
A várhatóan leggyakrabban felmerülő kérdésekre összeállított válaszok a MEH honlapján is olvashatók.