A Fiat megelőzte a Toyotát

Viharos időkben nem az autószalonokat, hanem az élelmiszer üzleteket rohamozták meg az amerikaiak, a hurikán miatt jelentős forgalomtól estek el a dílerek.

Többet vártak az amerikai autókereskedők, ám a tőzsdei, építőipari és foglalkoztatottsági mutatók után hideg zuhanyként hűtötte le a kedélyeket Irene. A hurikán a vártnál kisebb kárt okozott ugyan az épületekben, ám a szalonok így is megsínylették a viharos napokat. A gyártók adatai szerint legalább ötvenezerrel kevesebb új autó kelt el.

Az USA piacán augusztusban 1,07 millió darabos lett az eredmény, a kiesés nagyjából az éves magyar forgalom. Az első nyolc hónapban eladott 8,5 millió autó 11 százalékkal több a tavalyi év azonos időszakánál. Az USA piacáról szóló előrejelzések évi 12,1 millió autóról szólnak, július végén még 13 milliós volt a terv.

Augusztusban 218 ezer (+18%), az első nyolc hónapban 1,7 millió (+16%) autóval a General Motors vezet, majd a Ford, a Fiat Csoport és a Toyota következik. A Volvo egy év alatt tízszeresére növelte eladásait, miközben a vetélytárs prémium márkák elmaradnak a svédek tempójától.

Az utolsó nyári hónapban a Fiat ezer darabbal megelőzte a Toyotát az USA piacán, ahol a Chrysler részvények 53,5 százalékának megszerzése után jelentős kampányba kezdett. A nagyobb nem jobb, csak nehezebb vele parkolni, így hirdeti legkisebb modelljét az észak-amerikai piacon a Fiat konszern. A szlogen bejött, mert egyre sikeresebb az 500-as az USA piacán, ahol az első hónapban nyolc hónapban 11 ezer, csak augusztusban 3100 kelt el a Lengyelországban gyártott miniből. Ez ugyan nem nagy mennyiség az Egyesült Államok piacán, ám mégis figyelemre méltó, hiszen Smartból idén 3288 kelt el.

Másik márkájával is vissza akar térni a Fiat a tengerentúli piacra: az Alfa Romeo évek óta készül a partraszállásra, ami jövőre várható. Addig is többi márkájával tarol az olasz-amerikai konszern, mely a legfrissebb piaci összeállításokban először szerepel csak a többségi tulajdonos nevével: a Fiat Csoport augusztusban 130 ezer (+31%), nyolc hónap alatt 885 ezer (+ 23 %) autót adott el az USA-ban, legdinamikusabban fejlődő márkája ( +58%) augusztusban is a Jeep volt.

Az Egyesült Államokban harminckét éve a Ford F sorozata vezeti a népszerűségi listát: a modellből augusztusban 49 ezret, az első nyolc hónapban 362 ezret, napjainkig több mint harmincmilliót adtak el. A második helyen a Chevrolet Silverado áll, majd a Toyota Camry és a Nissan Altima következik. Dinamikusan nő a kereslet a kisebb autók iránt, üstökösként megy fel a toplistán immár hetedik Chevrolet Cruze.

 AUTÓMODELLEK TOPLISTÁJA AZ USA-BAN

(2011. I-VIII. Hónap)

Ford F sorozat 362 ezer

Chevrolet Silverado 253 ezer

Toyota Camry 205 ezer

Nissan Altima 176 ezer

Honda Accord 175 ezer

Toyota Corolla 170 ezer

Chevrolet Cruze 170 ezer

Ford Fusion 169 ezer

Ford Escape 168 ezer

Chevrolet Malibu 160 ezer

Forrás: an, NADA

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.