A Facebook egymilliárd dollárt adott az Instagramért

Egymilliárd dollárt ad a Facebook az okostelefonos fotómegosztóért, az Instagramért. Kidobott pénz vagy stratégiai befektetés?

A Facebook megvásárolja az Instagramot – jelentette be Mark Zuckerberg a Facebookon. Az Instagram fejlesztői csatlakoznak a Facebook csapatához, de nem integrálják be őket teljesen, a dolguk továbbra is a fotómegosztó fejlesztése lesz. A Facebook egymilliárd dollárt fizet az alkalmazásért készpénzben és részvényekben. A kiadási oldal tehát ismert. De hol a bevétel, ami indokolná a tranzakciót?

2006-ban a Google 1,65 milliárd dollárt adott a Youtube-ért, webes szolgáltatást azelőtt senki nem adott hasonló nagyságrendű pénzt, kivált olyanért, amely nem termelt pénzt, és rövid távon nem is látszott, hogy mivel fog – villantja meg a párhuzamot Dobó Mátyás, az Endless mobilfejlesztő cég vezetője, s a téma Doransky néven ismert véleményvezére.

Zuckerberg felidézte, hogy a Facebooknál az évek alatt arra helyezte a hangsúlyt, hogy a lehető legjobb fotómegosztó alkalmazást alkossák meg, s ez mit sem változott, most arra készülnek, hogy az Instagrammal működjenek együtt, mely szintén a legjobb élményt nyújtja a felhasználóknak – magyarázta a döntés hátterét a Facebook alapítója.

Ugyanezt más szavakkal magyarázza el Doransky, egyértelműbbé téve az üzleti összefüggést:

– Ha nem termel jelentős bevételt, akkor miért vette meg a Facebook az Instagramot? Ugyanazért, amiért a Google a Youtube-ot. A Youtube már akkor a leggyorsabban növekedő kereső volt a weben, és a Google nem tehette meg, hogy egy ilyen teljesítményű keresőmotort más kezébe enged. Az Instagramnál ugyanez a helyzet a fotómegosztás kapcsán. A Facebook-alkalmazás jó dolog ismerősök státuszüzeneteinek böngészésére és üzenetek küldésére, de fotómegosztásra az emberek telefonon inkább az Instagrammot használják, és ez komoly kockázat a közösségi oldal számára. Ráadásul, április ötödikén, az Instagram egyetlen nap alatt szerzett egymillió felhasználót, amikor elindult az Androidon. (Azelőtt csak iOS platformon volt elérhető.) – mondja Doransky.

– Az Instagram az elmúlt időszakban nemcsak fotómegosztóként, hanem közösségi oldalként is elkezdte pozicionálni magát. Sok felhasználója inkább itt osztotta meg a telefonjával készített képeket, és nem a Facebookon – ami az alkalmazás népszerűségével együtt újabb nyomós érv volt Zuckerbergéknek arra, hogy jobban teszik, ha a saját oldalukra állítják az Instagramot.

Az Instagram hivatalos blogján az alapító Kevin Systrom lelkendezett, megígérve, hogy még jobbá teszik az alkalmazást, új szolgáltatásokat is terveznek hozzátenni a jövőben, tehát nem áll le az alkalmazás fejlesztése. 

Persze vannak, akiket nem győzött meg a bejelentés. A Facebookot elutasító Instagram-felhasználók máris arról beszélgetnek, hogyan kell törölni az Instagram-accountokat.

A Facebook és az Instagram alkalmazása egy iPhone képernyőjén
A photo illustration shows the applications Facebook and Instagram on the screen of an iPhone in Zagreb April 9, 2012. Facebook announced on Monday that it will pay $1 billion in cash and stock for photo-sharing application Instagram, making its largest-ever acquisition months before the No. 1 social media website is expected to go public. The popular Instagram application, which allows users to add filters and effects to pictures taken on their smartphones, has gained about 30 million users since it first launched in January 2011. REUTERS/Antonio Bronic (CROATIA - Tags: BUSINESS SCIENCE TECHNOLOGY TELECOMS)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.