A csipszadóra panaszkodik a Chio

A Chio Magyarország ügyvezetője a tavaly bevezetett csipszadóban látja árbevétel-csökkenésük okát.

A tavaly szeptemberben bevezetett népegészségügyi termékadó csökkentette a Chio Magyarország Élelmiszeripari és Kereskedelmi Kft. 2011. évi árbevételét - mondta Merkler Róbert ügyvezető igazgató csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.

A gyártók, importőröl jelenleg csak tippelgetnek arról, hogy mennyit kell fizetniük
Chio chips-ek 2011.06.24. Fotó: Móricz Simon

A cég a múlt évet 11,6 milliárd forint árbevétellel zárta. Ez 5 százalékkal kevesebb a 2010. évinél. A csökkenés a népegészségügyi termékadónak - közkeletű nevén csipszadónak - tudható be, amely kilogrammonként 15-30 százalékkal növelte a chipsek árait.

A chipsadó néven ismertté vált népegészségügyi termékadó tavaly kilogrammonként 200 forint volt. Ez év elejétől 250 forintra emelkedett.

Erre az évre a 15 ezer 400 tonna termékmennyiség 1-1,5 százalékos csökkenését várja a Chio. Az árbevétel viszont az export miatt 3 százalékkal növekedhet.

A Chiónak az általa forgalmazott termékek piacán 22 százalékos részesedése van. A magyarországi fogyasztás 2,7 kilogramm/fő évente. Az EU-átlag 3,4 kilogramm/fő, de Norvégiában 7 kiló is elfogy.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.