A csipszadóra panaszkodik a Chio
A tavaly szeptemberben bevezetett népegészségügyi termékadó csökkentette a Chio Magyarország Élelmiszeripari és Kereskedelmi Kft. 2011. évi árbevételét - mondta Merkler Róbert ügyvezető igazgató csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján.
A cég a múlt évet 11,6 milliárd forint árbevétellel zárta. Ez 5 százalékkal kevesebb a 2010. évinél. A csökkenés a népegészségügyi termékadónak - közkeletű nevén csipszadónak - tudható be, amely kilogrammonként 15-30 százalékkal növelte a chipsek árait.
A chipsadó néven ismertté vált népegészségügyi termékadó tavaly kilogrammonként 200 forint volt. Ez év elejétől 250 forintra emelkedett.
Erre az évre a 15 ezer 400 tonna termékmennyiség 1-1,5 százalékos csökkenését várja a Chio. Az árbevétel viszont az export miatt 3 százalékkal növekedhet.
A Chiónak az általa forgalmazott termékek piacán 22 százalékos részesedése van. A magyarországi fogyasztás 2,7 kilogramm/fő évente. Az EU-átlag 3,4 kilogramm/fő, de Norvégiában 7 kiló is elfogy.