A cégeknek is lehetőség a magyar elnökség

Egyre több cég ismeri fel az európai uniós soros elnökségben rejlő lehetőségeket, és törekszik arra, hogy az elnökségi programhoz igazodva saját céljait is megfogalmazva stratégiai partnerként működjön együtt a politikával - hangzott el a Grayling kommunikációs tanácsadó ügynökség szerdai budapesti rendezvényén.

Russel Patten, a rendezvényt szervező Grayling brüsszeli irodájának vezérigazgatója hangsúlyozta: az elmúlt 10-12 évben sok cég felismerte az európai uniós soros elnökségekben rejlő lehetőségeket, és azt, hogy együtt dolgozhatnak a politikai döntéshozókkal. A mostanra kialakult gyakorlat szerint a cégek nem csak egy adott elnökségi félévre, hanem általában 18 hónapra előre megtervezik, hogy hogyan, milyen témákkal tudnának kapcsolódni egy-egy elnökségez.

Elmondta: mivel a magyar elnökség az energiapolitikát is a kiemelten kezeli, ezért sok olaj- és gázipari cég, - például a Nabucco konzorcium - pozitív értelemben ki tudja majd használni a magyar elnökséget, és az energiaforrások diverzifikálásának szükségességét. Az energiapolitika mellett a klímapolitika is olyan terület, ahol a vállalkozások együtt dolgozhatnak a politikával, a döntéshozókkal.

Benyó Zsuzsanna, a Grayling Magyarország operatív vezérigazgató-helyettese ehhez hozzátette: a gyógyszeripari, légiközlekedési és kereskedelmi szektor cégei számára is vannak kiemelt témák a következő fél évben, amelyek keretében bekapcsolódhatnak a munkába.

Lerch Attila, a Microsoft Magyarország vállalati kapcsolatok igazgatója elmondta: a Microsoft számára a legfontosabb prioritás az EU-elnökség kapcsán a Magyarország iránti figyelem növelése, illetve a munkahelyek középpontba helyezése.

Öt év múlva Európában a munkahelyek 90 százaléka követel majd valamilyen formában információ- és kommunikációtechnológiai képességeket, így az elsődleges prioritás, hogy tudást és eszközöket adjanak a munkavállalóknak, és azoknak is, akik a "digitális szakadék" másik oldalán vannak, vagyis le vannak maradva - hangsúlyozta Lerch Attila.

Hozzátette: az erős Európa a vállalatok és régiók versenyképességéről szól, ebben az innováció a legfontosabb tényező. Vannak olyan politikai kérdések is - például az egyesített digitális piac, a technológiai fejlődés követése, valamint az adatok átadása - amelyeket szeretnének az Európai Unió napirendjén látni, és ebben készek támogatni a magyar elnökséget - mondta az igazgató.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.