A Cadbury nem találta elég "édesnek" a Kraft Foods felvásárlási ajánlatát
A Kraft Foods - a világ második legnagyobb élelmiszergyártója - szeptember elején egyszer már próbálkozott, akkor magasabb, 10,2 milliárd fontos nem hivatalos ajánlatot tett. Ezt a Cadbury vezetése azonnal elutasította azzal az indokkal, hogy a javasolt vételár alulértékeli a céget.
Az átvételeket és fúziókat felügyelő brit hatóság szeptember végén jelezte, a Kraft Foods-nak november 9-ig kell megtennie kötelező felvásárlási ajánlatát a Cadbury-re, mert ha ezt nem teszi meg eddig az időpontig, nem indíthat újabb átvételi eljárást a brit törvények szerint. Az amerikai cég pedig most "terített", igaz a brit társaság válasza – már ismerve az ajánlat tartalmát és az előzményeket – szinte biztosra vehető volt.
A Cadbury 1824-ben alakult; legismertebb terméke, a Dairy Milk csokoládé 1905 óta létezik.