A biztosító is fizetheti a telefonszámlát
Október végétől a Magyar Telekom ügyfelei a távközlési szolgáltató és az Union biztosítóközötti együttműködésnek köszönhetően immár számlabiztosítást is köthetnek: a munkahely elvesztése vagy tartós betegállomány miatt nehéz anyagi helyzetbe kerülő – Magyar Telekom előfizető – biztosítottak távközlési számláit fedezi az új konstrukció. A Telekom elsőként tesz elérhetővé Magyarországon olyan biztosítást ügyfelei számára, amely ilyen kiszolgáltatott helyzetben megoldást jelent a telefon, internet vagy TV számlájuk kifizetésére. A számlabiztosítást jelenleg a Magyar Telekom 1,7 millió szerződéses mobil, illetve 1,6 millió vezetékes telefonszolgáltatást használó lakossági ügyfele kötheti meg.
Az állás nem várt elvesztése a kiadások azonnali csökkentésére kényszerítheti az embert, hiszen az aktívan dolgozók közel háromnegyede úgy érzi, ha elveszítené munkahelyét, problémát okozna számára mobilszámlájának kifizetése – egy friss felmérés szerint.
„Az új konstrukciót az ügyféligény hívta életre. Az élethelyzetekre adott megoldások népszerűségének kulcsa emellett az is, hogy az egyszerűen elérhető legyen a felhasználó számára” – emelte ki Maják Viktor, az Union Biztosító kommunikációs igazgatója. A biztosítás megkötése és rendszere ebben az esetben is egyszerű, akár a többi, a két cég által közösen kínált biztosítás esetében, mint például a családi balesetbiztosítás vagy épp az utasbiztosítás.
Havi 490 és 690 forint lehet a biztosítási díj, amit az ügyfél a telefonszámlával fizet meg. Az olcsóbb csomagban havi tízezer, a nagyobb konstrukcióban 15 ezer forintig állja a biztosító a költségeket, hat hónapon keresztül. Állás elvesztése esetén akkor is fizet a biztosító, ha a munkanélküliség oka közös megegyezés, s konkrét ok nincs nevesítve a munkáltató és az alkalmazottja között.
Ráadásul, a biztosított eldöntheti, hogy a biztosító által térített összeget mely, a Magyar Telekomtól igényelt szolgáltatásra használja fel, sőt akár a családtagjai nevén lévő előfizetésekre is feloszthatja azt. – Ez az értékhatár a jelenlegi telefon, internet és TV használati szokások adatai alapján egy háztartás átlagos számlaköltségeire vonatkozóan megfelelő védelmet biztosít, ezért úgy gondoljuk, hogy a szolgáltatás révén bajba jutott ügyfeleinknek érdemi segítséget tudunk nyújtani - emelte ki Pukler Gábor,a Magyar Telekom innovációs és üzletfejlesztési igazgatója.
A telefon, internet és TV előfizetők által igénybe vett szolgáltatások átlagköltségei
(Forrás: Magyar Telekom Éves Jelentés 2010)
Egy szerződéses mobil előfizető átlagos havi költése 5956 Ft.
Egy vezetékes telefon előfizető havi átlagos telefonköltsége 3427 Ft.
Egy vezetékes szélessávú internet előfizető átlagos havi költése 3944 Ft.
Egy TV előfizető átlagos havi költése 2949 Ft.
(Cikkünk a Magyar Telekom szakmai közreműködésével készült.)