A belgák is érzik a válságot
A Le Soirban közölt felmérés készítői 5800 embert kérdeztek meg, s 56 százalékuk azt válaszolta: kevesebbet jár étterembe, 43 százalék ésszerűsítette a ruházkodást, vagyis ritkábban vásárol, 43 százalék rövidebb nyaralást tervez, ha egyáltalán elutazik valahova.
Érdekes azonban, hogy miközben a globális válság mérsékletre inti a háztartásokat, a kérdezettek 70 százaléka nem változtat pénzügyei intézésén, mindössze három százalék váltott bankot azt követően, hogy emelkedtek a betéti kamatok, s 13 százalék vallotta be, hogy a krízis miatt megtakarítását több bankban tartja, biztos, ami biztos. Miközben 27 százalékot ért veszteség a tőzsdei árfolyamok zuhanása miatt. Ám csak 32 százalék bízik benne, hogy megtakarítása megfelelő kezekben van a bankokban.
A kérdezettek zöme, hetven százaléka további takarékossági intézkedéseket tervez. Ha lehet tömegközlekedést használ, és otthon hagyja az autóját, alacsonyabb hőfokra állítja a hőfokszabályozót, elmenne ugyan jövőre is nyaralni, de jól szétnéz talál-e olcsó utat, lehetőleg teljes ellátással. A felmérésben résztvevő belgák 80 százaléka jóval érzékenyebb lett az árakra, gyakrabban keresi fel az olcsóbbnak számító Lidl és Aldi áruházakat, a nagyobb hazai élelmiszerláncokban (Carrefour, Delhaize) pedig a cégek saját termékeit keresi, s nem az egyéb márkákat.
(BRÜSSZEL)