A bankok visszafizetik a kártyán vett Malév-jegy árát

Egységes ügyintézésről állapodott meg a Magyar Bankszövetség a tagjaival arról, hogy azok hogyan térítsék vissza a kártyán vett Malév-jegyek árát. A károsultak így is több hónapos eljárásra számíthatnak.

Mindenki, aki bankkártyával vásárolta a Malév-repülőjegyét, annak a bankok a hatályos szabályoknak megfelelően visszatérítik a jegy árát – erősítette meg hétfőn a Magyar Bankszövetség (MBSZ).

A szövetség a mai napon egységes eljárásrendet készített elő tagbankjai számára a Malév leállása kapcsán felmerült bankkártyás kérdésekben.

A Szövetség az elmúlt napokban sikeres egyeztetéseket folytatott az érintett piaci szereplőkkel. Ennek eredményeként egyértelművé vált, hogy a mai naptól kezdődően a későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkező utasok is kezdeményezhetik a visszatérítést.

Ennek menete, hogy a kárt szenvedett utas előzetesen informálódjon a kártyakibocsátó bankok ügyfélszolgálatain a szükséges dokumentumokról, amelyeket be kell nyújtania.

Alapesetben az elektronikus repülőjegyre, számlára, az utazás részleteinek leírására, esetleges levelezésre, és általában a helyszínen reklamációs nyomtatvány kitöltésére van szükség. Ezután a bankba vigyen magával minden rendelkezésre álló dokumentumot az utazással kapcsolatban!

A szövetség figyelmeztet: a panasz benyújtása után hoszabb időt vehet igénybe az elbírálás. A visszatérítés a nemzetközi bankkártyás szabályoknak megfelelően történik meg, várhatóan 3 hónapon belül. Az ügyfeleknek a visszaigénylési folyamattal kapcsolatban költségtérítést nem kell fizetniük, az adminisztrációs költségeket a bankok viselik – írja a MBSz közleménye.

Eddig több tízezer károsult jelentkezett a Malévnál a légitársaság február eleji leállása miatt, a Malév arra számít, hogy a beérkezett kárigények száma eléri a több százezret – mondta Karsai Györgyi, a légitársaság vezető jogtanácsosa az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságának ülésén hétfőn.

 Az ülésen Kovács Levente, a Bankszövetség főtitkára azt mondta: várhatóan néhány héten, de maximum három hónapon belül a bankkártyával fizetett ügyfelek, a károsultak mintegy harmada visszakapja a pénzét.

Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára a napirendi pont megtárgyalása után újságíróknak azt mondta: jelenleg zajlik a valós igények felmérése.




Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.