A Wizz Air kiakadt alvállalkozójára

A Wizz Air-nél nem örömködnek azon, hogy az utasok visszajelzései miatt igencsak barátságtalanul viselkedik egyik alvállalkozójuk. Kérték is a éget, hogy annak alvállalkozójával szakítsák meg a kapcsolatot. (A helyszíni jegyértékesítést, a poggyászfeladást és ellenőrzést, valamint a reptéri utasfelvételt Budapesten a Malév Ground Handling vagy annak valamely alvállalkozója végzi.)
A poggyászfeladás körül van a legtöbb probléma
A poggyászfeladás körül van a legtöbb probléma
Szabó Bernadett / Reuters

A közlemény kiváltó oka az volt – amelyben minderről a Wizz Air beszámol –, hogy több panasz érkezett a budapesti reptéren történő poggyászellenőrzés miatt. Éppen ezért a Wizz Air az ellenőrzési folyamatot érintő változtatásokat vezet be földi kiszolgáló partnerével, a Malév Ground Handlinggel közösen. Földi kiszolgáló partnerüket felszólították, hogy az utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a "Budport szolgáltatásainak használatát".

Úgy gondoljuk, az utasoknak csak azért kell fizetniük, amit valóban igénybe vesznek, fogyasztanak vagy szállítanak – mondta Diederik Pen, a Wizz Air üzemeltetési igazgatója.

Ennek érdekében mind a 104 repülőterén dolgozó földi kiszolgáló partnereiket felkérik, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből.

Ezen felül az online, a repülőtereken és a beszállókártyákon elhelyezett információs anyagokat felülvizsgálják, hogy helyesen értelmezhető legyen a poggyászszabályzat – tette hozzá Diederik Pen.

A légitársaság közleményét a Budport sem hagyta annyiban, s hasonló formában szinte azonnal reagált is a Wizz Air állításaira. Véleményük szerint kizárólag a Wizz Air által meghatározott eljárásrend szerint és a kézipoggyászokra vonatkozó szabályzat pontos betartása mellett végezték a tevékenységét. A légitársaság részéről egyértelmű útmutatást kaptak arra, hogy a mérethatárokat tolerancia nélkül betartsuk és az utasokkal betartassuk. Ennek alapján végezték az utasok előszűrését 2012. november 1-től egészen mostanáig, a Wizz Air szerint is eredményesen. A légitársaság a múlt héten adott át részükre egy olyan díjat, amely a Wizz Air hálózatban végzett színvonalas munkánk kimagasló eredményét méltatja.

A Budport – állítják – folyamatos auditoknak volt alávetve a légitársaság részéről, amelynek keretében többek között azt vizsgálták, hogy mennyire szigorúan tartjuk be az aktuális kézipoggyászokra vonatkozó szabályzatot. A legutóbbi ellenőrzés november 3-án történt, amely során a Wizz Air ellenőrzést végző munkatársa a munkánkat 69 százalékra értékelte, és ezt azzal indokolta, hogy "több kisméretű kézipoggyász a nagyobb csomagok mellett díjtalanul felkerült a fedélzetre".

Ezek alapján méltánytalannak tartják a légitársaság hétfői döntését és sajtónyilatkozatát, amely a Budportra próbálja hárítani az indokolatlanul szigorú és méltánytalan kézipoggyász szabályzat negatív hatásait.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.