Saját közbeszerzését vizsgálja a versenyhivatal
Tisztességtelen piaci magatartással vádolta meg sajtóközleményében a Republic kommunikációs ügynökség a versenytárs MEC-et: a Republic szerint a MEC a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) egy februári tenderén a piaci árak tizedéért, azaz mélyen a bekerülési ár alatt, 1,4 millió forintért vállalna el egy komplex kommunikációs megbízást.
Sajátos módon a közbeszerzés éppen a GVH tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat bemutató kampányának a kommunikációs feladatairól szól, így egy erről szóló rádióreklám legyártását, az idekapcsolódó poszter- és a sajtóreklámok, illetve a Megfeleles.hu tervezését foglalná magába. Azonban könnyen lehet, hogy jókora félreértés vezetett a két cég elmérgesedett konfliktusához.
A MEC ügyeire rálátó forrásaink szerint ugyanis a MEC egyelőre nem a teljes kampány kivitelezésére – azaz a tényleges plakátok, webdesign elkészítésére – hanem csupán a kampánytervek elkészítésére adott be árat, ahogy szerintük ez a GVH kiírásában is szerepelt. A Republic ellenben a teljes legyártásra adott nagyjából tízszeres árajánlatot. Tény, hogy a GVH hirdetményében csak koncepciók, illetve tervek elkészítése szerepelt, a tényleges legyártás nem. Várhatóan a most kezdődő hiánypótlási szakaszban fog tisztázódni, hogy a cégek, illetve a GVH mit értett a megrendelés alatt. A februári meghívásos beszerzésen – amire a megkeresett 6-8 cégből ketten adtak be eddig ajánlatot – a legolcsóbb ajánlatot tevő győz, azaz a tizedannyi vállalásával elvileg a MEC lenne a befutó. A GVH megkeresésünkre hangsúlyozta: jelenleg vizsgálják a beadott ajánlatokat.
Jogilag önmagában nincs akadálya, hogy valaki mélyen az önköltsége alatti árajánlatot tegyen kommunikácós megbízásnál. Az más kérdés, hogy melyik cégnek éri meg akár a jelenlegi nyomott piacon is, hogy akár tízmillió forintot is ráfizessen egy megrendelésre. A MEC-et ismerő forrásaink viszont biztosan állítják, hogy a cég nem vállalna be veszteséges munkát.