A Szentkirályi összeborult a régió óriásával

A Szentkirályi Ásványvíz beolvad a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), amely a cseh Karlovarské Minerálni Vody-t (KMv) tulajdonló olasz Pasquale család és immár a Szentkirályit tulajdonló Balogh Levente közös vállalkozása. Az erről szóló megállapodás áprilisban kötötték meg a felek. Ennek eleme, hogy Balogh Levente a CEMW meghatározó kisebbségi tulajdonosa és egyben elnöke lesz. Az ügylet következménye, hogy a Kékkúti Ásványvíz (KÁ) Zrt. mögött ismét áll majd magyar tulajdonos, hiszen KMV a CEMW-n keresztül idén márciusban megvásárolta a Kékkútit a Nestlétől.

A tranzakció bejelentése kapcsán tartott sajtótájékoztatón a felek hangsúlyozták, hogy az így felállított tőkeerős tulajdonosi háttér lehetővé teszi, hogy a cégek nagy beruházásokat hajtsanak végre a termelési kapacitás a termelési kapacitás bővítése, a logisztikai bázis megerősítése és a termékfejlesztés érdekében. Az ügyletet Balogh Levente azzal indokolta, hogy már évek óta próbált szakmai és pénzügyi tőkét bevonni a cégbe, hogy stabilizálja és megerősítse vállalata tőkehelyzetét.

A mamutcégek ugyanis egyre nagyobbak és hatalmasabbak, hogy velük versenyezzenek ahhoz forrásokra volt szükség. Ez azonban a folyamatos próbálkozások ellenére nem sikerült. Minden tárgyaló fél teljes felvásárlásra tett csak ajánlatot. A KMV csoport volt az egyetlen, amely megfelelő tőkeháttér mellett szakmai együttműködést is ajánlott. (Megjegyezte: a Pasquale családdal már 6-7 éve tárgyaltak együttműködésről.) Ennek eredménye az, hogy két vállalat „konszolidálja" a közép-európai, s benne természetesen a magyar ásványvízpiacot. Szavai szerint most megerősítette vállalatát, ha nem is tőkeemelés útján, hanem „szakmai tőkét vont be".

Az ügylet révén a vállalatok tőkeháttere a meglévő vagyonuk miatt fejlődött, s ez az erős pénzügyi forrás garantálja a további fejlesztések hátterét. Balogh Levente arra a felvetésre, hogy mi változik majd a megállapodás révén a Szentkirályinál annyit mondott: lényegében semmi. Minden és mindenki a helyén marad. Kár is lenne hozzányúlni, hiszen az eddigi sikereket együtt érték el, az nem csak a saját, hanem az ott dolgozók érdeme is. Alessandro Pasquale az előzőekhez annyit tett hozz, hogy a tranzakció révén lehetőség lesz arra, hogy itthon jól ismert magyar termékek az eddigiekhez képest nagyobb arányban és hatékonysággal jelenjenek meg a külpiacon. Ezen felül talán még arra is lesz lehetőség, hogy további akvizíciókat együtt hajtsanak végre – jegyezte meg.

A KMV nem egy névtelen versenyző a régiós piacon, hiszen Csehországban és Közép-Európában a legnagyobb ásványvíz- és forrásvíz-termelő. A társaság gyártja a Magyarországon is ismert Mattoni ásványvizet, az Aquila forrásvizet és a Magnesia ásványvizet. A társaság termékportfoliójához tartoznak még a Granini gyümölcslevek és a Schweppes üdítőitalok licenctermékei. A KMV jelenleg 20 országba exportálja termékeit és jelenleg összesen 750 alkalmazottja van. A Szentkirályi tavaly a magyar piacon több mint 20 százalékos piaci részesedést produkált, s mintegy 8,2 milliárd forint árbevételt hozott össze. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.