A régióban terjeszkedik az Extreme Digital

A Kika és a magyar piacra nemrég belépett Pepco dél-afrikai tulajdonosának és az Extreme Digital együttműködésével jelentős régiós cégcsoport jön létre. A Extreme Digitalt az eddigi vezetés viszi tovább, rövidesen Romániában nyithatnak üzleteket.

Csak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyére vár az Extreme Digital és a Steinhoff International: mint az korábban a sajtóban felröppent, a dél-afrikai kiskereskedelmi óriás Steinhoff bevásárolta magát a legnagyobb itteni webshopba. A Steinhof 50,8 százalékos tulajdont szerzett az Extreme Digitalban, míg az eddigi alapító magyar tulajdonosoknál 49,2 százalékos tulajdonrész maradt - ismertette az üzlet részleteit Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezető igazgatója. Ugyanakkor a megállapodás szakmai partnerségről szól - hangsúlyozta Várkonyi, azaz az eddigi vezetőség viszi tovább a céget.

A külföldön főképpen bútoráruházakkal jelenlévő Steinhoff várhatóan komoly tőkeemelést hajt végre a cégnél - ennek összege üzleti titok - amiből finanszírozni tudja az Extreme Digital a Magyarországi és külföldi terjeszkedését. Várkonyi Balázs szerint a cég elsősorban Romániában, majd a cseh és szlovák piacon erősítene, de készülnek a horvát piaci nyitásra is. Az első piaci lépésnek szánt Romániában Bukarestben és 2-3 nagyvárosban nyithatnak üzleteket a jövő év elején.

A Gki Digital kutatása szerint az Extreme Digital lett az online piacvezető - mondta el Várkonyi Balázs. 2014-ben 23,7 milliárd forint volt a cég forgalma, ami az idei év végéig 30 milliárd körül lesz, amivel a műszaki kereskedők között második lesz a cég.

Egy héttel hamarabb jön a fekete péntek

Immáron olyan sok cég fog csatlakozni a fekete péntek programjához, hogy mára ugyanolyan kiskereskedelmi eseménnyé nőtte ki magát, mint az Egyesült Államokban - mondta el Várkonyi Balázs, elárulva, hogy a cég az idén a piacon megszokott dátumnál egy héttel korábban, november 20-án csap bele a karácsonyi szezonba.

A fekete pénteken a kereskedők hagyományosan igen komoly árengedményekkel vágnak bele a karácsonyi szezonba. - Nekünk befektetés a fekete péntek - mondta el Várkonyi. Ekkor a cég 60-70 százalékos árengedményt is ad, ami az ágazat 10-15 százalékos árréséhez képest annyit jelent, hogy a cég marketingberuházást hajt végre. A fekete péntek ugyanis kiváló alkalom arra, hogy az eddig még az interneten nem vásárolt fogyasztót is becsalogassa a cég a webshopjaiba. Ebből a szempontból is áttörés az idei év: immáron az Extreme Digital forgalmának a felét fogja adni az internetes értékesítés.

A cég úgy becsüli: a karácsonyi szezonban 244 ezer terméket fognak eladni 5 milliárd forint értékben. Eddig használatos raktáraikat is meg kellett duplázniuk, illetve a 220 állandó dolgozó mellé 110 időszakos dolgozót kellett felvenni. A cég komolyan bővítette a szerverkapacitását is, mivel a tavalyi év véghajrájában időnként akkora volt az érdeklődés, hogy időlegesen lefagyott egy-egy szerver.

Várkonyi közlése szerint óriási iramban növekszik az online piac, évről évre 30-40 százalékkal növekszik az e-kereskedelem forgalma. Ma már 2,3 millió ember használja napi szinten az internetet és 41 százalékuk rendszeresen vásárol is. Egyelőre a legtöbb értékesítés műszaki területen történik, ám mellette dinamikusan nő a baba-mama és az állateledel termékkategória is. 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.