A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) engedélyezte, hogy az IVECO típusú kis-és nagy haszongépjárművek, valamint buszok magyarországi forgalmazása alkatrész értékesítése és szervízelése a Pappas-csoporthoz kerüljön.
A Pappas javára döntött a versenyhivatal
A Pappas-csoport meghatározó tevékenysége Magyarországon a Mercedes, KIA és Fiat típusú gépjárművek kiskereskedelmi forgalmazására, alkatrész-ellátására és szervízelésére terjed ki - kezdi inkolásában a GVH.
Magyarországon az IVECO típusú gépjárműveket eddig az IVECO Magyarország Kft. importálta és szállította a független magyarországi forgalmazók részére. Az IVECO azonban ezen tevékenységével Magyarországon az összefonódás eredményeként felhagy és azzal a Pappas-csoportot bízza meg.
A vizsgálat során a GVH megállapította, hogy a Pappas-csoport és az IVECO együttes piaci részesedése a kis- és nagy haszongépjárművek magyarországi piacán nem olyan mértékű, amely versenyaggályokat valószínűsítene.
A közepes haszongépjárművek esetében az összefonódás következtében a Pappas-csoport jelenlegi 43 százalékos magyarországi piaci részesedése 55 százalékra nő, ami által tovább erősödik jelenleg is meglévő piacvezető helyzete ezen az érintett piacon.
A GVH megítélése szerint azonban ez a körülmény nem vezet majd a verseny jelentős csökkenéséhez. Egyrészt azért, mert a magyarországi közepes haszongépjármű piacon három további nem elhanyagolható piaci részesedésű vállalkozás (a MAN, a DAF és a Renault) is jelen van, másrészt a Pappas-csoport márkái és az Iveco nem tekinthetők egymás közeli versenytársának.
A turista buszok esetében a Pappas-csoport jelenlegi 30 százalék körüli részesedése az összefonódás révén 40 százalék közelébe emelkedik, azonban a GVH álláspontja szerint ez sem jár majd együtt a verseny jelentős csökkenésével, ugyanis az érintett piacon további négy, viszonylag jelentős piaci részesedéssel rendelkező vállalkozás van még jelen.
Fentiekre is tekintettel a GVH az összefonódás engedélyezése mellett döntött.