A Mol lezárta az Agip magyarországi felvásárlását

A Mol-csoport lezárta az olasz Eni magyar leányvállalatának megvásárlását, ezáltal újabb 173 Agip márkanév alatt üzemeltetett töltőállomás került a Molhoz - jelentette be Fasimon Sándor, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója sajtótájékoztatón, Budapesten hétfőn.
Hozzátette: a tranzakció eredményeként Magyarországon már minden negyedik töltőállomás a Molé, az olajkonszern 11 országban működő kiskereskedelmi hálózata több mint 2000, csak Magyarországon 537 kúttal üzemel.

Az eseményen kiosztott tájékoztatás szerint a Mol-csoport az elmúlt két évben mintegy 450 töltőállomást vett át Kelet-Közép-Európában, közülük csaknem 400-at az Enitől. Korábban a cég Csehországban 125, Szlovákiában 41, Romániában 42, Szlovéniában 17 Agip töltőállomást szerzett. A bővüléssel a Mol kiskereskedelmi hálózata piacvezető Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban. Második helyen áll Csehországban, harmadikon Romániában és Szlovéniában. A terjeszkedés eredményeképpen 4,3 milliárdról 5,4 milliárd literre növekedett az éves üzemanyag-értékesítés.

A most lezárt felvásárlás az Eni Hungária Zrt. nagykereskedelmi tevékenységére és a kiskereskedelmi hálózatra terjed ki, a kenőanyag nagykereskedelmi üzlete nem képezte a megállapodás részét - olvasható a közleményben. Fasimon Sándor a tranzakció árát üzleti titokra hivatkozva nem közölte, azt viszont elmondta, hogy a felvásárolt benzinkutak Mol márkanév alatt működnek majd, az összes Agip kút átalakítása legkésőbb 2017 végéig elkészül.

Több állomás a Fresh Corner koncepció szerint működik majd, amelynek lényege, hogy a benzinkutakat egyfajta kiskereskedelmi ponttá alakítják át, ahol az ügyfelek a tankolás mellett be is vásárolhatnak. Magyarországon mintegy 50 ilyen kút üzemel, és egy-két éven belül további 300 átalakítása várható a 8 országban.

A Mol-csoport jelenleg 8 országban végez kitermelési tevékenységet és 14 országban rendelkezik kutatási eszközökkel. Négy finomítót és két petrolkémiai üzemet működtet Magyarországon, Szlovákiában és Horvátországban, kiskereskedelmi hálózata pedig közel 2 ezer töltőállomást foglal magában Közép- és Délkelet-Európa 11 országában.

Az Eni International B.V. leányvállalatainak megvásárlását 2014-ben kezdte el a vállalat, az utóbbi két év akvizícióival tovább növelte piaci részesedését, és a finomítás-kereskedelem (downstream) üzletágának eredményét.

A downstream üzletág az idei első negyedévben 93 milliárd forintos - újrabeszerzési árakkal becsült - kamat-, adófizetés és amortizáció előtti eredményt (EBITDA) ért el, ami rekordszintű teljesítmény volt az első három hónapot tekintve, 22 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakához képest. Az eredmény elsősorban a kedvező iparági környezet hatására csaknem megduplázódó petrolkémiai hozzájárulásnak köszönhető, valamint a kiskereskedelem EBITDA-ja is jelentősen, 31 százalékkal nőtt éves összehasonlításban - írta első negyedéves jelentésében a Mol.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.