„A magyar kormány csak a magyar vonatokon tud a magyar vállalatoknak ülőhelyeket biztosítani”
Politikai és világnézeti hovatartozástól függetlenül a befolyásos üzletemberek egyetértettek abban, hogy az üzletnek nincs nemzetisége. A patrióta üzleti magatartást illetően ezt egybehangzóan állította a Szentkirályi ásványvizet világhírre vivő Balogh Levente, aki egy olasz családdal társult, és egy nemzetközi holdingba olvasztotta az eddig tisztán magyar cégét, valamint Lakatos Péter, a Videoton társtulajdonosa és Varga Zoltán, a Centrál Médiacsoport tulajdonosa, a Wizz Air egyik alapítója.
Az számít igazán, milyen szinten tudja egy magyar üzletember befolyásolni a nemzetközi anyacég fejlődését, döntéseit. Az is benne van a pakliban, hogy ez nem sikerül, ez egyben a kiszállást is jelentheti. Ilyenkor meg az a kérdés: Mallorcán vesz magának egy villát a pénzéből, vagy újabb vállalkozásba fog Magyarországon? Ez dönti el a patriótaságot – vélekedett Balogh Levente példáján keresztül Lakatos Péter. Ehhez Varga Zoltán annyit tett hozzá, hogy vele együtt többen is komoly pénzt kerestek a Wizz Air londoni tőzsdei kibocsátásával, és azt szeretnék Magyarországon befektetni, de ehhez most nem a legideálisabb a környezet. Pedig akár ezt is gondolhatnánk, hisz a kormány támogatja a magyar vállalkozásokat – a szavak szintjén legalábbis.
A magyar kormány csak a magyar vonatokon tud a magyar vállalatoknak ülőhelyeket biztosítani – vélekedett a politikai stratégiáról Lakatos Péter, s mindhárom beszélgetőpartner egyetértett abban: nagyon fontos, hogy a helyi vállalkozói közeget megerősítsük, de csak tiszta feltételrendszerrel, fair módon kell tenni, s az elmúlt időszakban nem ezt látták. – Nem nemzeti, hanem üzleti alapon kell megközelíteni egy gazdasági vállalkozást. Mostanában a nemzeti jelleg kicsit előtérbe került az értékteremtés rovására – vélekedett Balogh Levente.